Tänkte dela med mig av mitt projekt, den oxfordgröna M3:an =) Har haft den sen sista augusti 2012 och hunnit pilla lite med den, inte så mycket men ändå en del. Ett husköp, flytt, bytt jobb och en sommar med härliga roadtrips tog... Visa mer
BMW lanserade sin M-version av e46:an, BMW M3 e46 för att vara exakt! Ända sedan första gången jag såg den i verkligheten har jag haft ett öga för formerna, den aggressiva looken och ett öra för den vassa 6:an
2012 var det dags att göra något åt det och det gick undan! Fick sålt supran en måndags-kväll och kikade runt på nätet samma kväll..Där var den! En oxfordgreen M3:a och jag föll direkt. Tre dagar senare satt jag i den, på väg hem. En lång väg hem... Hittade den utanför manchester. En ägare, välstämplad servicebok och i en nära unik kombination.
Nu är det dags att berätta vad jag ska göra med den och se vart det leder till, men nu ska jag sova så jag får fortsätta senare..
M3 E46 är den finaste coupe bilen Bmw gjort, och kanske förövrigt också i bilvärlden!! Älskar E46 coupe, själv skulle jag vilja ha sista årsmodellen med den stora diesel 6an och manuell, coupe givetvis...dock verkar man kunna få en väl inkörd M3a för dom pengarna...Lycka till med din fina M3:a!!
Detta ska följas! En fråga varför köper man en högerstyrd? Är det dåligt utbud i Sverige?
Förmodligen är bilen en riktig lågmilare i unikt fint skick, och den färgen är super ovanlig..dessutom fick han nog bättre pris där borta...och det är inte ovanligt att bygga om till vänsterstyrd om man vill det...men en del tycker det är helt okej att köra högerstyrt..kolla bara vad många supror det rullar som är högerstyrda!
M3 E46 är den finaste coupe bilen Bmw gjort, och kanske förövrigt också i bilvärlden!! Älskar E46 coupe, själv skulle jag vilja ha sista årsmodellen med den stora diesel 6an och manuell, coupe givetvis...dock verkar man kunna få en väl inkörd M3a för dom pengarna...Lycka till med din fina M3:a!!
Kan inte annat än att hålla med dig! Är lite småsugen på en e46:a till som vinterbil. Snygga, sköna och roliga att köra 😊