PoleringNu tänkte jag smacka upp lite bilder från en välbehövlig heltvätt och polering (skärmar/huv/stötfångare) av bilen med de nyinförskaffade produkterna
Som sagt, välbehövlig tvätt efter ett x-antal mil på vägen.
Började med en tvätt där jag använde mig av avfettning (Degreaser Pro) och ett schampo från Meguiars, och bilen blev väldigt bra redan då.
Men efter vintermisshandel så är det mycket tvättrepor och skit i lacken som drar ner helhetsintrycket ordentligt. Så jag tänkte börja med hela frontpartiet av bilen, sen får jag fortsätta mig bakåt när tid ges
Jag använde mig även av ett så kallat clay-block för första gången, och jäklar vad bra det är. Jag gjorde det på ett litet parti på båda skärmarna precis bakom hjulhuset. Där fastnar massa skit och ofta kan det kännas knottrigt. Den tog verkligen bort ALLT!
men den lämnade en matt yta (som lera ofta gör) så att polera efter är viktigt!
Här är alla medel jag använder mig från start till vänster, till slutprodukt på höger sida.
Efter många timmar så får man ett schysst resultat. Men det är en svart bil, det är väldigt svårt att få det hundra procent så ju mer man intalar sig själv att det inte behöver bli perfekt desto bättre blir det faktiskt.
Skärmen gjord men inte listen!