Ett projekt på min e91 LCI, läs om allt ifrån led-konverteringar till stötfångarbyten! Förvänta er även en del poleringsinlägg med produkttester och före/efter bilder.
Nu kommer en efterlängtad update, har fått på sommarfälgarna Aldrig varit såhär tidig med dom men det funkar faktiskt, snöar för tillfället men det är varmt så ingenting lägger sig. Det positiva är att jag inte är beroende av en bil så skulle det råda dåligt väglag så behöver jag inte använda den
Dåligt väder = dålig bild.. Men bättre kommer framöver. Måste även skaffa bredare spacers bak så jag får ut dom mer. Men utöver det är jag fruktansvärt nöjd
Har även småpysslat med grillen. Lite klarlackstift och tejp kan göra så mycket.
Men du den var inte allt för tråkig, riktigt snygg! Gillar verkligen nya karossen, och med den utrustningen kommer du nog inte misströsta. Men det kan du åtgärda med egna fjädrar/coils
Vad jag vet så är det inte att rekommendera att besikta med filmen, har inga erfarenheter av det själv men tror inte att det är uppskattat. Daww3 återkom gärna om du besiktar med filmen och hur det gick, men jag tror att det ger nedslag.
Vad jag vet så är det inte att rekommendera att besikta med filmen, har inga erfarenheter av det själv men tror inte att det är uppskattat. Daww3 återkom gärna om du besiktar med filmen och hur det gick, men jag tror att det ger nedslag.
Absolut, de ska jag göra! Planen är att rulla in med angeleyes på och då syns ju knappt toningen
Idag fick jag hem ett spännande paket av Daniel på Archoil, det är en tillsats för dieseln som skall vara renande. Hoppas på en märkbar effekt. Så detta skall hällas i till nästa gång jag slänger i en fulltank
Sedan gjorde jag även en beställning från England på något som man inte byter ofta, nämligen automatlådsolja och filter (hela tråget) så det ska bli riktigt spännande att byta. Har inte haft några problem & den växlar fint men den har även rullat en bra bit och den har aldrig tidigare blivit bytt. Så det känns definitivt bra för själen åtminstone. Känner mig påläst och redo för att göra mitt första byte någonsin
Idag blev jag äntligen av med den fula ank-näbben till ändrör och även slutburken, istället blev det ett rakt rör till dubbla svarta utblås. Resultatet vart helt klart över förväntan, både på det egna bygget av ändrör men även ljudmässigt. Kupéljudet är exakt likadant som tidigare, men ljudet utanför bilen förbättrades avsevärt i min mening.
Nu har jag varit inne i servicesvängen igen, med ett riktigt spännande projekt som tidigare nämnt. Både på gott och ont, men nu kan jag iallafall säga att jag vet hur man gör ett korrekt oljebyte till automat växellådan Tillslut blev det riktigt bra, den växlar aningen mjukare än tidigare Den gamla oljan var trots sin ålder fin, inga metallrester eller så men den va bra mörk efter 19k mil på nacken!!
Tråg (Filter) och olja, även en "tryckspruta" behövdes för detta byte
Nästa byte blir nog dieselfiltret och luftfiltret till bilen. Luftfiltret har jag tänkt mig BSR "sport" variant som skall funka som ett evighetsfilter om man tvättar och fixar med jämna mellanrum. Också något jag ser fram emot att byta faktiskt, inga större kostnader och man kan ge sig själv en klapp på axeln när det är bytt
Igår gjorde jag äntligen farsans elaka Corvette, resultatet blev över förväntan då man tyckte att den såg schysst ut innan poleringen. Men det gjorde verkligen underverk Snygg lack på en riktigt snygg bil!
Innan baklucka:
Efter:
Innan huv:
Efter:
Älskar djupet i lacken Har en till rolig bil som skall poleras framöver, det ska också bli riktigt intressant. För er Bimmers-fan