Ju kallare luften är ju mer syreatomer finns det i en given volym, vilket i sin tur ger kraftigare förbränning. Kraftigare förbränning = mer effekt = mer kul. Eftersom "motorn" mäter luft som går in och skickar in rätt mängd bränsle till den mängden syre bör mer syrerik luft in i motorn kräva mer bränsle, alternativt mindre laddtryck för att uppnå "rätt" effekt. Så nej, bilen kommer inte ladda mer med en bättre IC. Gör den det är nåt annat galet eller så har du tagit bort en flaskhals och du har fått mer betydligt mer effekt.
Jag kan inte säga mer än att du helt enkelt inte kan mäta skillnaden på ett sånt lulligt sätt. Dvs. det säger exakt ingenting med "Med 16 t turbo vart Laddet 1,1 bar vid 220km
Med 16 t och 50 mm aluintercooler vart Laddet 1.25-1,3 bar vid 220 plus". Bromsa bilen ordentligt så får du ett exakt svar på vad som händer, alltså stenkoll på vilka parametrar som faktiskt påverkade vad.