2730
Sök

Honda CRX 1984 års modell, bränslepump?

58 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
Tjena. Skall till och hjälpa en kamrat som har en gammal klenod som stannat. Det är som rubriken säger en CRX från -84, bränsle pumpen levde ett satans liv för att sen gå tyngre och tyngre. Tillslut så går den inte alls såklart. Nu till min fråga, sitter pumpen i tanken eller utanför? Vet nån specifikationerna på pumpen som sitter? Tänkte försöka få dit nån eftermarknadspump då originalet kostade skjortan..

Tacksam för svar.

KHRacing
2 februari 2014
Köp en helt vanlig ny universal Biltemapump för 500kr.. eller en volvo 740-pump. mfl. Spelar inte så stor roll liksom

tyvärr kommer jag inte ihåg om den sitter utanpå eller inuti, & då har jag ändå haft 5st sådana bilar.

lycka till

58 Inlägg
4 februari 2014
Trådstartare
Man kan juh inte sätta en "vanlig" biltema pump om man inte vet vart den skall sitta? Skall den sitta i tanken är juh fördelen om den är dränkbar. Och sätta en utanför lär juh inte funka utan att ta bort den gamla och ersätta den med en slang eller dylikt. Det är svårt att suga igenom en trasig pump får jag för mej..

Vet nu iaf att den sitter i tanken och en pump är fixad så det löser sej.

KHRacing
5 februari 2014
Därför jag tydligt skrev. att jag ej kommer igåh om de sitter utanpå eller inuti tabnken... Biltema har båda sorternas pumpar. ju

KHRacing
5 februari 2014
Bullet--- skrev:
Men om man nu slänger på eftermarknadspump så får man väl se över bränsletrycket så det stämmer överens med original.

trycket sköts av btr´n.   de flesta vanliga pumpar har liknande tryck

58 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
Pumpen jag tänker sätta dit har ett tryck på 3 bar. Och om jag fått rätt info så är det samma som originalet.

Sök