3503
Sök

Temperaturproblem, var sitter termostaten? Audi A6 1.8 -96

423 Inlägg
4 februari 2014
Trådstartare
Tjena!

Jag har problem med min pendlarbil att den aldrig kommer upp i temperatur och gissar att det är termostaten som fastnat i öppet läge så jag köpte en ny termostat idag men lyckas inte hitta var den sitter någonstans, någon som vet?

Avstängd
10 388 Inlägg
4 februari 2014
Pontus1991 skrev:
Tjena!

Jag har problem med min pendlarbil att den aldrig kommer upp i temperatur och gissar att det är termostaten som fastnat i öppet läge så jag köpte en ny termostat idag men lyckas inte hitta var den sitter någonstans, någon som vet?

"Ska" sitta där slangen går in vid vattenpumpen. Sitter bakom en svart plast"anslutning" som sitter med två bultar. Så, "nere till vänster". Följ nedre kylarslang bara

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

423 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
Pontus1991 skrev:
Tjena!

"Ska" sitta där slangen går in vid vattenpumpen. Sitter bakom en svart plast"anslutning" som sitter med två bultar. Så, "nere till vänster". Följ nedre kylarslang bara

Ah då får jag ta den till kompisens verkstad ändå då jag inte har en riktig domkraft, tack så mycket för svaret!

Avstängd
10 388 Inlägg
5 februari 2014
Pontus1991 skrev:
it_mutt skrev:
Pontus1991 skrev:
Tjena!

Ah då får jag ta den till kompisens verkstad ändå då jag inte har en riktig domkraft, tack så mycket för svaret!

Det är lite bökigt att komma åt då ja, men har du möjlighet att göra det i verkstad så bara kör, det underlättar ju så smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

423 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
Tänkte bara berätta hur det gick, termostaten var lätt att byta, dock svår att komma åt pga någon grej till defa-värmaren som satt taskigt till men det gick med lite pill och det löse problemet. Jag slipper frysa arslet av mig på morgonen nu smile

Sök