Renovering av en Plymoth Valiant -66 i bättre pilsnerskick
Jag kände att det var dags för mig att skaffa min egna jänkare, så det blev en Plymoth Valiant v-100 -66, som jag köpte 40 mil hemmifrån. Nu ska jag rostlaga den, bygga elsystem och fixa inredningen. Tänkte att jag kunde fixa en... Visa mer
Det går väl rätt bra. Tidsplaneringen gick inge bra, så fick åka svenssonbil till elmia... Men allt svetsjobb e klart och elsystemet e påbörjat. Sen har jag köpt fälgar och en ny förardörr. Har gjort mer med bilen men orkar inte skriva om det nu. Om intresset finns kan jag göra det senare och lägga upp bilder
Ja, det va t o m rosthål i instrumentbrädan, haha. Nu gäller det bara att få bukt på silikonpåslaget så det går att få färg på den
Gamla förardörren va helt rutten, så det blev att köpa en ny. Det va visserligen en dart dörr så det är diverse hål efter lister i den, men hellre det än att spendera resten av året till att laga den gamla..
Hade två instrumenthus med mätare som jag plockade ihop till ett fungerande
Köpte 4 st slotmags till bilen som jag har putsat upp. Kommer bli lite halv tight bak, men jag får väl skaffa cykeldäck så det får plats
Klädseln till soffan är på gång. Det va lite strul med symaskinen men nu funkar det bra igen
Ratten är spacklad och redo att lackas. Det är färdigmålat i bilen, torpedisoleringen är på plats och elsystemet är påbörjat. Ser lite kaosartat ut just nu men det blir väl ordning på det så småningom
Riktigt bra jobbat med bilen! Gött att du får bort rosten Lite tråkigt å se att du använder rostskyddsfärg på sprayburk, den håller asdåligt...köp den röda färgen på burk som man målar med pensel istället, eller måla hela golvet med hammarlack!
Tackar! Brukar bara använda zinkfärg på svetsskarvar så det inte rostar på en gång, men hela instrumentbrädan blev zinkad för jag hittade ingen annan grundfärg hehe. Golvet fick dock riktig grundfärg på burk, och sen täckfärg över