3205
Sök

Audi A6 ljudbygge 4x15" b2 audio mm 150dB+ (2016 start sida 20)

Nytt slutsteg inhandlat! Hoppas på höga siffror denna säsongen!

Hellre basa än gasa.
133 953 Visningar
Uppdaterades senast 25 mars 2016
1 410 Inlägg
4 september 2015
detta kommer följas smile

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
4 september 2015
Trådstartare
volvo_pure_power skrev:
detta kommer följas smile

Låter bra det! big_smile
Händer inte så mycket för tillfället tyvärr pga arbetslöshet osv MEN till vintern kommer det hända massa saker! smile

1 410 Inlägg
4 september 2015
Härligt, ja de är endel grejer ja vill göra på golfen med, men även ja är arbetslös wink men då ser man fram te vinter då smile

67 Inlägg
18 september 2015
Följer, tråkigt med arbetslösheten. Kostar att ha kul. smile Sitter i samma båt just nu.. sad Har en bil som man bara vill slänga på ett par 20 tummare och göra lite ljud och motor jobb. Men det kostar tyvärr pengar. sad

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
UnshakenHB skrev:
Följer, tråkigt med arbetslösheten. Kostar att ha kul. smile Sitter i samma båt just nu.. sad Har en bil som man bara vill slänga på ett par 20 tummare och göra lite ljud och motor jobb. Men det kostar tyvärr pengar. sad

Kul att du följer! smile
Ja det är riktigt trist när man har "drömmar" och idéer som inte går att fullborda.. hmm

268 Inlägg
18 september 2015
Jag jobbar och sliter och tycker endå inte man har råd med det man vill ha i bilen :-P 

Man vill väll helt enkelt ha för dyra saker eller att man är för dålig på att spara :-P

67 Inlägg
18 september 2015
Haha så är det... Man är dyr i smaken, är båda bra och dåligt ibland.. Men skulle gärna byta ut mina bromskivior till hållade/slitsade och nya bromsok iaf.. Men väntar hellre på att börja jobba igen och betala det som är viktigare i livet medans. ^^
Senast redigerat av UnshakenHB (18 september 2015)

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
Szummi skrev:
Jag jobbar och sliter och tycker endå inte man har råd med det man vill ha i bilen :-P 

Man vill väll helt enkelt ha för dyra saker eller att man är för dålig på att spara :-P

Haha jag tror det är en blandning av att man vill ha för mycket och att man är för dålig på att spara! wink

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
28 september 2015
Trådstartare
Jag tycker det är väldigt många som har bestämt sig för att sluta med ljud vilket jag tycker är väldigt tråkigt, menmen det är upp till var och en! smile

Jag ska då iallafall inte ge mig!
I vinter om jag får jobb så kommer det hända MASSOR...
Dörrarna kommer byggas fulla av högtalare förmodligen 4x6.5" eller 3x8", bas-vägg kommer byggas med mina 4x15 b2, nya fälgar, möjligtvis dippa i någont schysst färg och en massa annat runtomkring!
Kommer skriva mer detaljerat såfort det blir aktuellt.

Eftersom kylan börjar krypa fram så känner jag att det är ovärt att skatta bilen för oktober så jag väljer istället att ställa av den nu den första.

Jag hann dock med att noggrant tvätta den för att sedan vaxa upp den, blev helt okej tycker jag!
Såhär ser den ut för tillfället med coilovers, ska sänka lite mer fram men annars är jag relativt nöjd. Hade den för låg i början så tyvärr sprack framskärmen lite men inget som syns.
Men lite lite lägre går det att få den utan att det går sönder något. cool
https://farm6.staticflickr.com/5793/21764284546_9c2a04b582_o.jpg

Jag hoppas verkligen att det finns någon därute som fortfarande är intresserad av att läsa och följa min Audi! smile

Stay tuned!
Senast redigerat av Kevaz (28 september 2015)

1 494 Inlägg
28 september 2015
Alltid trevligt med lite ljudbyggen så det följs smile Inte sugen på att börja tävla lite nästa år då? Där finns folk som gärna snackar billjud vill jag lova haha. tongue

268 Inlägg
29 september 2015
Självklart följer man detta. Alltid roligt att se folk bygga och så får man kanske några dumma ideér för sitt egna bygge :-P

6 558 Inlägg
29 september 2015
Klart vi intresserade big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
29 september 2015
Trådstartare
Fjong skrev:
Alltid trevligt med lite ljudbyggen så det följs smile Inte sugen på att börja tävla lite nästa år då? Där finns folk som gärna snackar billjud vill jag lova haha. tongue

Jo jag är lite sugen faktiskt, vet dock inte vilken klass etc.
Är inte så insatt i just tävlingsregler osv! roll

Szummi skrev:
Självklart följer man detta. Alltid roligt att se folk bygga och så får man kanske några dumma ideér för sitt egna bygge :-P

Haha hoppas jag bidrar med något kul då! wink

racer-putte skrev:

Roligt att det finns intresse fortfarande! big_smile

1 494 Inlägg
29 september 2015
Kevaz skrev:
Fjong skrev:

Szummi skrev:

racer-putte skrev:

Bygg som du vill bara så sätter domarna in dig i lämplig klass på plats, inga problem alls smile Du behöver inte oroa dig för vad du spelar heller, alla är ju där för att ha kul och tjöta billjud i princip haha. Började tävla i år jag och det är något jag starkt rekommenderar alla som gillar billjud att göra, har haft riktigt kul. big_smile

6 558 Inlägg
29 september 2015
tävla med förbundet är skoj   ..man kan ju läsa reglerna  o ha dom i åtanke när man bygger  ..för hursomhelst  de e skoj o tävla  men ännu roligare  om man tar pris ju big_smile     här kan du kolla lite  o undrar du nått  maila förbundet så hjäler dom dig gärna big_smile

http://bilstereoforbundet.se/dbdragracing/

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
30 september 2015
Trådstartare
Fjong skrev:
Kevaz skrev:
Fjong skrev:

Szummi skrev:

racer-putte skrev:

Bygg som du vill bara så sätter domarna in dig i lämplig klass på plats, inga problem alls smile Du behöver inte oroa dig för vad du spelar heller, alla är ju där för att ha kul och tjöta billjud i princip haha. Började tävla i år jag och det är något jag starkt rekommenderar alla som gillar billjud att göra, har haft riktigt kul. big_smile

Jo det är just det att komma i kontakt med andra med samma intresse och ha något att snacka om på träffarna istället för att bara gå runt och se ut som en mupp som vore kul! cool

racer-putte skrev:
tävla med förbundet är skoj   ..man kan ju läsa reglerna  o ha dom i åtanke när man bygger  ..för hursomhelst  de e skoj o tävla  men ännu roligare  om man tar pris ju big_smile     här kan du kolla lite  o undrar du nått  maila förbundet så hjäler dom dig gärna big_smile

http://bilstereoforbundet.se/dbdragracing/

Ska absolut ha det i åtanke när jag bygger!
Dock vill jag använda så mycket som möjligt av det jag har att använda, känns tråkigt att strunta i effekt tex bara för att få vara med och tävla i en viss klass... roll

Vore dock grymt kul att ta hem lite priser så det kanske är värt det, får väl se hur det blir när jag påbörjar bygget! smile
Senast redigerat av Kevaz (30 september 2015)

1 494 Inlägg
30 september 2015
Är nog ingen omöjlighet att få lite priser om du åker runt på tävlingar, men det beror ju lite på hur högt du spelar och hur motståndet ser ut nästa år. Finns en del som spelar riktigt högt och dom slår man inte i första taget hehe. Att kunna öka sitt PB är dock i mitt tycke lika roligt som att ta pris, man måste ju inte alltid jämföra sig med andra smile

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
30 september 2015
Trådstartare
Fjong skrev:
Är nog ingen omöjlighet att få lite priser om du åker runt på tävlingar, men det beror ju lite på hur högt du spelar och hur motståndet ser ut nästa år. Finns en del som spelar riktigt högt och dom slår man inte i första taget hehe. Att kunna öka sitt PB är dock i mitt tycke lika roligt som att ta pris, man måste ju inte alltid jämföra sig med andra smile

Kan faktiskt hålla med dig, öka PB är nog roligare än att jämföra sig.
Sen va jag har fattat det som så är det enklare att spela högt i höga toner och jag vill inte stämma av väggen i typ 50-70hz bara för att vinna priser...
Då tycker jag det är roligare att stämma av ~30-35 och som du säger göra allt för att fixa bättre och bättre PB! smile

1 494 Inlägg
30 september 2015
Kevaz skrev:
Fjong skrev:

Sen va jag har fattat det som så är det enklare att spela högt i höga toner och jag vill inte stämma av väggen i typ 50-70hz bara för att vinna priser...
Då tycker jag det är roligare att stämma av ~30-35 och som du säger göra allt för att fixa bättre och bättre PB! smile

Bilen har ju en peak som man vill träffa för att få hjälp av bilens kupé ja, inget måste dock.  Kör musiklåda i min bil smile

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
30 september 2015
Trådstartare
Fjong skrev:
Kevaz skrev:
Fjong skrev:

Bilen har ju en peak som man vill träffa för att få hjälp av bilens kupé ja, inget måste dock.  Kör musiklåda i min bil smile

Jo jag vet, jag tror inte jag kommer orka vara så överseriös att jag bygger utefter kupé peak, musiklåda som klarar låga toner är det jag vill ha, sen om det spelar högt återstår att se.
Gör det inte det så kan man ju finslipa en hel del detaljer! smile

Sök