3008
Sök

Vart tusan ska ja montera kylaren?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
21 februari 2014
#21
B20turbo skrev:
Vettemannen skrev:
B20turbo skrev:

okejokej, men kan jag använde dem rören jag länkade? smile

Visst kan du använda dessa men du bör ändå ha en bocknyckel för att få lite stil på rören!

/Benny

Tusen tack för all hjälp! nu till de roliga o se om det funkar bara big_smile

Lycka till!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 februari 2014
#22
Vettemannen skrev:
KHRacing skrev:
Vettemannen skrev:

Ja, du menar prisolrör. Men borde man inte ta 22mm för att inte hämma cirkulationen för mycket. Annars låter idéen rätt bra tycker jag.

/Benny

Absolut, 16mm var bara taget ur luften, jag hade i början 34mm slangar hela vägen fram tebaxs till bagagemonterade vattenkylaren. tog en evighet att värma motorn.

Det förstår jag. Tunnare rör=högre fart!!! Har man för grova rör så går vattnet långsammare om det är samma pumpkapacitet.

/Benny

Är du säker på att du förstår?  wink

Alltså varför skulle det ta tid för motorn att bli varm? Det är snarare ett tecken på att systemet FUNGERAR. Man har ju termostat i motorn som sköter det hela, med långa rör behöver man kanske ingen kylare alls. Rören blir din kylare.

Alltså klura ut HUR det fungerar innan ni går på dåliga lösningar med fel tänk.

Varför vill man ha hög hastighet på flödet? trams, minska förlusterna med gröva rör.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök