tjena alla glada, nu är jag såpass långt kommen med mina bilder att jag faktiskt kan komma ihåg i vilken ordning och när saker och ting gjordes. känns ju rätt skönt.
skulle ju köra upp en sväng till sälen med kärran och tyckte att jag kollat det mesta på bilden så den skulle gå relativt felfritt hela resan, men fan fick man för det, en vecka innan avfärd började kylaren läcka rätt så mycket, förvissa bra att det hände innan, men inget man ville lägga pengar på just då kanske
kylaren urplockad i väntan på en ny
hålet/läckan lokaliserat...
när man ändå var i meckartagen så blev det bytt till elspeglar på båda sidorna och elhiss i förardörren, mest pga att jag inte fick fatt i en elhiss till passagerardörren med rådande budget, men fick monterat mina tjusiga rödbelysta knappar!
sen SKULLE allt va kollat, bilen SKULLE hålla hela resan tyckte jag, så det blev monterat takbox och bilen lastades så full det bara gick och resan påbörjades
vi kom knappt till göteborg (knappt 30 mil) innan jag såklart skulle ta itu något igen....
denna gången var det värmekranens tur att börja läcka en väldans massa, alla rutorna blev helt igenimmade så fick sitta och torka var 5e min för att överhuvudtaget se ut....
stannade och fyllde på vatten så ofta det gick för att inte köra motorn tom på vatten, det gick ju trotts allt att köra, och inte speciellt gott om bildelsaffärer längs motorvägen som är öppna en söndagnatt
väl uppe i sälen stod bilen bara stilla och efter halva veckan bestämde jag mig för att ta tag i det och se om det gick att täta läckan provisoriskt. blev en patentare utan justering av värme
så gick bilen hela vägen hem, läckte fortfarande lite, på diverse ställen, däribland en halvkass toppapackning misstänker jag.
så fort bilen kom hem till kära skåneland ställdes den av i väntan på kärlek, det gör den fortfarande...
medans jag började köra med brukshäcken en 965a.
bilen fick ingen beröring alls på ett par veckor när jag försökte bestämma mig för om den bara skulle lagas på billigaste vis, eller om jag skulle försöka bygga bilen lite seriöst så man förhoppningsvis ska slippa mecka varje kväll hela sommaren
det blev alt 2, försöka göra något seriöst, och ungefär där står jag i dagsläget
har dock hunnit tjuvstarta lite grann, gick i tankarna att bygga en 3" dp till min 740 som aldrig blev av för att bilen kördes dagligen, men såg mitt gyllene läge ett bygga en lite vettigare dp nu när 945an ändå bara står
alla vet väl hur en original ser ut, men för att ha något att jämföra med
sen plockade vi ner hela avgaset för att kunna bygga nytt hela vägen, detta är dock inte påbörjat
påbörjad dp
resultatet efter lite svets och slip, går i tankar om en andra lambdamutter till en bredbandslambda och sen linda det i svart avgasbandage, men de tar vi då som man säger
har lite lite till som blivit gjort, såsom lite gidis till röven på henne, men det tar vi en annan dag, ha de