Så fälgarna såg ut innan jag började:). Efter en liten modifiering. Svarvat ned fälgkanten för att få bort alla skrapmärken. Påbörjat polerad kant:). Blank och fin kant:). Före och efter:). Slipgrund på första fälgen:) närmar sig lack på första fälgen:).
Hoppas ni kommer gilla min fälgtråd tänkte att jag skall lägga in dom andra fälgarna jag renoverat:).
Sedan var det en uppsättning Orestes fälgar som jag köpte för 800 kr och hade tänkt ha dom på min första bil som var en 740:D. En förebild lite suddig men syns att dom inte var snällt behandlade:P. När fälgarna blev klara så kom dom på min andra bil:).
Sedan kom jag över en uppsättning R-fälgar för en billig peng:). Dom var lite märken på:P. Under slipningsprocessen:P. Står i duschen och slipar:P tillgång till vatten lätt:P. Slipning. Slutresultatet:). Fint:).
Dessa fälgar höll jag på med till och ifrån på i över 4 år:P. Tappade suget ett tag på att slipa:P. Men blev tillslut klara:).
Hittade två fälgar i skrot bingen efter en krockad bil dessa fälgar kommer nog aldrig rulla på väg igen eftersom det var stora jack borta av aluminiumet snyggade till dom bara för skojs skull:P. kanske blir väggprydnader i garaget senare:P. Några stora jack:P. Den andre fälgen:P. Under processen att bli mindre jack:P. Efter några lager fälgfärg såg dom nästan bra ut:P.
Fondmetal fälgarna blev riktigt mysiga, hur och med vad polerade du mer för något?
Än så länge har jag bara våtslipat med 1200 papper inget polermedel än:D
Okej, tack. Blev nämligen sugen på att göra lika dant på mina fondmetal
Behöver säkert inte ha polermedel häller jag skall klarlacka mina fälgar sen:). Skall grunda en gång till sedan skall kanten slipas igen innan jag maskerar av och lackar silver och sedan klarlack:).