3220
Sök

Kapa med rondell. fick i ögat...

1 322 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
Kapa med rondellen. "skulle bara.." kapa en liten plåtbit. så jag sket i glasögon.. Vilket jag ångrar jämt nu då.. Fick såndär spån eller vad det är som flyger.. Rätt i ögat neutral försökt tvättat.. För de känns som de är skit i ögat. Men blir inge bättre. Och jag ser inte något fel med ögat.

Någon som gjort samma sak? gick de över efter nått dygn? åkte ni till doktorn? något speciellt man ska tänka på nu? rätt irriterande faktiskt..tongue

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

Forummoderator
18 092 Inlägg
26 februari 2014
Celeron skrev:
Kapa med rondellen. "skulle bara.." kapa en liten plåtbit. så jag sket i glasögon.. Vilket jag ångrar jämt nu då.. Fick såndär spån eller vad det är som flyger.. Rätt i ögat neutral försökt tvättat.. För de känns som de är skit i ögat. Men blir inge bättre. Och jag ser inte något fel med ögat.

Någon som gjort samma sak? gick de över efter nått dygn? åkte ni till doktorn? något speciellt man ska tänka på nu? rätt irriterande faktiskt..tongue

Leka med synen är väl dumt? Åk till en optiker eller Vårdcentral.

Flyttar tråden till off topic.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 322 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
Celeron skrev:

Leka med synen är väl dumt? Åk till en optiker eller Vårdcentral.

Flyttar tråden till off topic.

mjo jag känner det i efterhand.. Får väl ringa om det inte blir bättre..

Volvo 945aaah!

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 februari 2014
Har också råkat ut för det, var irriterad i ögat i kanske 2 dagar, bästa är nog att ta kontakt med vårdcentralen så fort som möjligt.
Senast redigerat av Slash (26 februari 2014)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
26 februari 2014
Boka en tid med en ögonläkare, har fått skit/metall två gånger i ögat. De plockar ut det lätt med sina specialverktyg. Synen är inget att leka med, så använd alltid skyddsglasögon! Gärna som är täta runt ögonen, hade ett par på jobbet som inte var det, smet emellan och fastnade i ögat neutral Så ring vårdcentralen smile
Senast redigerat av Marcus_89 (26 februari 2014)

7 414 Inlägg
27 februari 2014
jo det händer då och då man får skit i ögonen TROTTS skyddsglasögon,, jag är MKT noga med att använda det

1 020 Inlägg
27 februari 2014
Brukar ge det till dagen efter sen är det läkare som gäller.
Sist fick jag en spåna som lade sig under övre ögonlock...
Syntes ej men kändes.
Kan gå riktigt illa så sök läkarvård är mitt tips

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

1 322 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
Slash skrev:
Har också råkat ut för det, var irriterad i ögat i kanske 2 dagar, bästa är nog att ta kontakt med vårdcentralen så fort som möjligt.

Marcus_89 skrev:
Boka en tid med en ögonläkare, har fått skit/metall två gånger i ögat. De plockar ut det lätt med sina specialverktyg. Synen är inget att leka med, så använd alltid skyddsglasögon! Gärna som är täta runt ögonen, hade ett par på jobbet som inte var det, smet emellan och fastnade i ögat neutral Så ring vårdcentralen smile

granadadr skrev:
jo det händer då och då man får skit i ögonen TROTTS skyddsglasögon,, jag är MKT noga med att använda det

andreas1 skrev:
Brukar ge det till dagen efter sen är det läkare som gäller.
Sist fick jag en spåna som lade sig under övre ögonlock...
Syntes ej men kändes.
Kan gå riktigt illa så sök läkarvård är mitt tips

Det gick över igår kväll! Så verkar gått bra!smile

Volvo 945aaah!

1 020 Inlägg
27 februari 2014
Va glad för att det löste sig, ibland klarar ögat själv bli av med det.
Hade en gång jag gick 3-4 dagar, sluta med att skiten hade rostat i ögat.
Inte så häftigt när läkaren fick använda borr o slip för att få bort allt.
Använder numera alltid glasögon men som nån skrev så kommer det skit ändå,  sist låg det i håret o trilla in i ögat när jag duscha.. Ibland är det bara otur

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

371 Inlägg
27 februari 2014
en bra grej att ha i garaget/verkstaden/ja överalt där man mekar är en sån hära liten flaska med ögondush smile

184 Inlägg
27 februari 2014
Har fått slipspån från vinkelharry i ögat två gånger. (båda gångerna har det studsat på tröjan och in under hjälmen)

Det kan vara svårt som fan att få ut eftersom de varma spånorna sätter sig i ögat. Och som sagt, det rostar i ögat. Jag har plockat ut det efter ett par timmar på sjukan. Båda gångerna har de sagt att det rostat i ögat.

Så får ni varmt spån i ögat som inte försvinner av sköljning, åk och plocka ut skiten det.

Voodoo
1 444 Inlägg
7 mars 2014
kapade på jobbet med rondell en  ventilstång  och fick då en järnflisa i ögat som irriterade ögonlocken...
tur hade jag  att jag fick ut den själv med en  kraftigare magnet som låg i bilen smile kunde ha gått illa till

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Sök