3528
Sök

Passat -99 VR5 startar ej..

3 Inlägg
20 november 2006
Trådstartare
Hej tänkte att någon kanske kunde svara lite snabbt idag smile  på denna frågan innan jag måste bärga bort min automatare från gatan till DIN BIL för friskvård...

Jag har en passat vr5 automat som vägrar att starta... Har gått som en klocka till i lördags då den vägrade starta även om den rullat hela veckan innan..

Startmotorn drar runt och motorn snurrar men bilen tänder inte... Alla säkringar är kollade och samtliga slangar och kablar är hela och sitter på plats...

Tacksam för svar!

Nordmann....
57 Inlägg
20 november 2006
-er det bensin på den?
-er det gnist på tennpluggene?
Sjekk det først......

3 Inlägg
20 november 2006
Trådstartare
Tack för svaret..

Bensin är det i bilen men tändstiften får jag kolla.. hur man nu gör det? smile

MVH Tummen mitt i handen smile

1 722 Inlägg
20 november 2006
ttändspolen` kanske den som har gett upp?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

5 Inlägg
21 november 2006
låter rätt lika som mina problem som beskrivs i

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=28309

...

4 586 Inlägg
16 augusti 2007
Deka skrev:
Hej tänkte att någon kanske kunde svara lite snabbt idag smile  på denna frågan innan jag måste bärga bort min automatare från gatan till DIN BIL för friskvård...

Jag har en passat vr5 automat som vägrar att starta... Har gått som en klocka till i lördags då den vägrade starta även om den rullat hela veckan innan..

Startmotorn drar runt och motorn snurrar men bilen tänder inte... Alla säkringar är kollade och samtliga slangar och kablar är hela och sitter på plats...

Tacksam för svar!

din tändspole som gett upp eller något relä till bensinpumpen lyssna ifall du har ett ljud ifrån pumpen när du startar den om inte så kan det vara relät

3 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Hej alla glada
Tänke mest bara vara lite omtänksam till alla er andra VW ägare där ute och meddela vad problemet verkligen var...
Visserligen så här snart två år seanre men ändå! smile

Impulsgivaren till tändningen var det som hade lagt av...
Allt som allt, Bärgning, Ny del, Byte ca 4500:-..... billigt! NOT

Ha det gött

Sök