3517
Sök

Volvo 940 ftt vs ltt

19 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
#1
hej har en volvo 945 turbo 91a (ftt) som nu har börjat vina, låter nästan som en dieslare, misstänker att det är turbon som börjar ge sig. skaffade en turbo från en ltt, sägs ju att det bara är wg som skiljer. tänkte att då kan jag ju bara ta min wg och sätta på den turbon jag plockade från en ltt, men det gick inte, det passade inte. och när jag monterade ltt turbon så klämde det ena oljeröret som fan. så satte tillbaka min turbo igen som alltid suttit på. körde ca 5km och såg sen att den läckte olja som fan, har antagligen inte fått returen rätt så får åka till volvo och få nya packningar. men min fråga är passar inte wg från en ftt till en ltt?
vad hade ni gjort? fått tag i en turbo som suttit i en ftt eller fixat en ltt turbo?motorn är helt orörd.
https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156523/156523-51a4abf3efeab10a1fb8330cfe24c64e.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156523/156523-8dc3decc765e66e865f5a1a470f7bbc8.jpg


1 283 Inlägg
26 februari 2014
#2
Inte så att du har en Garret turbo och en mitsu turbo? smile Tidiga FTT hade garret alla LTT och senare FTT har Mitsu


19 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
#3
Vita_Vargen skrev:
Inte så att du har en Garret turbo och en mitsu turbo? smile Tidiga FTT hade garret alla LTT och senare FTT har Mitsu

jo så kan det vara smile


klabbarpan
3 041 Inlägg
26 februari 2014
#4
Är en garret snurra du haft, därav det felade smile


19 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
#5
Har kollat lite nu, tror min snurra är en  Garrett tb2543. Verkar va omöjligt att få tag i en sån:(


klabbarpan
3 041 Inlägg
27 februari 2014
#6
Kolla med gik turbo teknik. Dem kan ju renovera ditt gamla aggregat


19 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
#7
nixon89 skrev:
Kolla med gik turbo teknik. Dem kan ju renovera ditt gamla aggregat

Jo men då, blir dwt nog en turbo från en ltt, för det kostar runt 4-5 lappar att renovera



Sök