3319
Sök

W124 sedan eltaklucka funkar ibland,

268 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
tjena fick inge svar på andra ställen så provar här som sagt har en w124a sedan som takluckan ibland fungerar på får upp den i alla lägen utan att det låter fel eller nå. men ibland vill den inte ens reagera på knappen varken upp eller ned eller bak eller fram.  vad kan vara felet har en till motor till den men tänkte höra om det kan vara nå annat.

har märkt att om man leker lite med knappen bakåt och upp så får man till den med takluckan efter ett tag. vad är felet?

Forummoderator
17 984 Inlägg
3 mars 2014
sju40 skrev:
tjena fick inge svar på andra ställen så provar här som sagt har en w124a sedan som takluckan ibland fungerar på får upp den i alla lägen utan att det låter fel eller nå. men ibland vill den inte ens reagera på knappen varken upp eller ned eller bak eller fram.  vad kan vara felet har en till motor till den men tänkte höra om det kan vara nå annat.

har märkt att om man leker lite med knappen bakåt och upp så får man till den med takluckan efter ett tag. vad är felet?

När du väl får igång den ska du smörja alla glidskenor/leder du ser i taket. En liten titt på knappen kan vara bra med. Motorn sitter väl i bagaget om jag inte minns fel. Även den kan må bra av att smörjas helt enkelt... Luckorna på en w124 brukar inte ge upp. Däremot så brukar motorn få jobba mot för trög lucka efter vintern.

Smörja allt du ser innan motorbyte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

268 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
ja den sitter bak så men man hör att det klickar till i motorn men inget händer.

Forummoderator
17 984 Inlägg
4 mars 2014
sju40 skrev:
ja den sitter bak så men man hör att det klickar till i motorn men inget händer.

Då trögar det nog: Motorn blir överbelastad och slår av.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

268 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
jap sant kan vara så. vart ska jag smörja i kofferten eller själva takluckan får nå glidskenor ser jag inte.

268 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
å vad ska jag smörja med motor olja tongue nä men vad borde jag smörja med tycker du?

Forummoderator
17 984 Inlägg
4 mars 2014
sju40 skrev:
å vad ska jag smörja med motor olja tongue nä men vad borde jag smörja med tycker du?

Bra fråga. Jag har använt WD40 men tror säkert det finns (mycket) bättre medel. Vi får se vad folk säger...

268 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
jag tar då wd40 också här ska det smörjas smile om it de funkar provar jag nå annat

268 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
så här är det. då den väl funkar så när man öppnar den går den bra men då man stänger den då stannar den aldrig på rätt stället visst ska den stanna utomatiskt på?

27 Inlägg
26 april 2014
Krypsmörj fett lär väl funka bra å smörja med annars smile

377 Inlägg
26 april 2014
Hjullagerfett går ha till det mesta. big_smile
Senast redigerat av -jimmy (26 april 2014)

Sök