Lite gjort nudå har dock inga bilder på hela operationen, men får duga med dessa.
Nytvättad bil i torsdags
Nylackade motordelar! tyvärr så gick färgen genom maskeringstejpen jag satt runt slangar och vissa rör, så är lite silver på några slangar men är ändå hyfsat nöjd, duger helt klart för mig, och ser bättre ut än innan iallafall
blir ju klart skillnad. Men man kanske ändå boorde lägga ner tiden på att lossa del för del så att man kan komma åt och få de helt rena plus att det ser ju bättre ut då man inte kommer åt överallt. Kostar ju bara ett par nya packningar och kanske några slangklämmor och vakuumslangar.
blir ju klart skillnad. Men man kanske ändå boorde lägga ner tiden på att lossa del för del så att man kan komma åt och få de helt rena plus att det ser ju bättre ut då man inte kommer åt överallt. Kostar ju bara ett par nya packningar och kanske några slangklämmor och vakuumslangar.
Tanken var så, men har denna som bruksbil, men det kommer så småningom
Tänkte att jag lägger upp bilen på det jag gjorde sen sist tog och snaskade fram en mall till Volvo R'et och spraya dit det på plastkåpan. Sen blev oljelocket lite annorlunda ^^ kommentera gärna vad ni tycker
Textupdate lite snabbt! Har nu beställt denna stereo --> http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-avh-x1600dvd.html och har även beställt vindavvisare fram & bak. Så förhoppningsvis kommer de på fredag, annars nästa vecka köpte också ett par kylarslangar från do88 som jag monterade förra veckan. Lägger upp bild på allt när resten kommer. Hoj!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Nej skulle gärna vilja veta på exakt vad den ligger på, förra ägaren sa att den ligger någonstans mellan 300-330hk. Chippet ska ge 300hk, men det stämmer ju inte helt 100.
Ja, har bytt främre klossarna för ca 1-2 månader sedan tror det är på förra sidan här ^^
Ok Märkt någon skillnad på bromsverkan. Iofs verkade ju dina fd ganska slut. Men hur står sig dammet i sin frånvaro? Lite surt när det dammar igen hela tiden ju.
Ja, har bytt främre klossarna för ca 1-2 månader sedan tror det är på förra sidan här ^^
Ok Märkt någon skillnad på bromsverkan. Iofs verkade ju dina fd ganska slut. Men hur står sig dammet i sin frånvaro? Lite surt när det dammar igen hela tiden ju.
Ganska stor skillnad ^^ Tycker inte dessa klossar dammar så mycket faktiskt, så är helt ok
Såg att du använde en polygrip till kolven på oket. Kan rekommendera detta verktyget på jula http://www.jula.se/bromskolvsverktyg-613000 . Använder de när ja byter bromsar o tycker de är skit smidigt Va använde du till dina vindavvisare? Vilket lim
Såg att du använde en polygrip till kolven på oket. Kan rekommendera detta verktyget på jula http://www.jula.se/bromskolvsverktyg-613000 . Använder de när ja byter bromsar o tycker de är skit smidigt Va använde du till dina vindavvisare? Vilket lim
Vad är meningen att göra det jobbigt och köpa ett extra verktyg när en polygrip fungerar perfekt? Verkstäder använder även det så.. Tror inte att nån på en verkstad är så onödigt och tar fram ett jobbigt verktyg för att pressa in kolven när man kan ta en stor polygrip om den bara glider lätt
Är själv mekaniker och använder alltid polygrip om det är pressok. skruvok däremot är ju en annan sak.
Såg att du använde en polygrip till kolven på oket. Kan rekommendera detta verktyget på jula http://www.jula.se/bromskolvsverktyg-613000 . Använder de när ja byter bromsar o tycker de är skit smidigt Va använde du till dina vindavvisare? Vilket lim
Har hört talas om det där verktyget, men som ovanstående säger, om det glider lätt så fungerar polygrip jävligt bra har alltid använt det På mina vindavvisare var det färdigt "klister" på dem, sen även några metallbitar som man pressar in mellan ruta och vinavvisaren så inte rutan skulle ta i