En Honda Civic som ska swappas till B18c4 med turbo, men först ska den fräschas upp lite med lackerat och rensat motorrum, nya fälgar, coils och camber bland annat!
Har likadana fälgar, när jag beställde de och däck från wheelzone så monterade de ihop dom (gratis).. men du kanske inte köpte däcken därifrån?
Ahaa, bra val, tycker riktigt mycket om dom Jo jag såg att man kunde göra så men det blev lite billigare att beställa däck och fälg separat, snål som jag är är det Preluden fälgarna ska sitta på?
Har likadana fälgar, när jag beställde de och däck från wheelzone så monterade de ihop dom (gratis).. men du kanske inte köpte däcken därifrån?
Ahaa, bra val, tycker riktigt mycket om dom Jo jag såg att man kunde göra så men det blev lite billigare att beställa däck och fälg separat, snål som jag är är det Preluden fälgarna ska sitta på?
aha jo de e klart, jävligt glad att jag slapp stå o kränga dom på jobb i vilket fall haha nädå, Preluden är lagd på is, bygger för fullt på en Lupo nu
Putsat bilen som tusan inför träffen i Halmstad. Har 1,5 dag ungefär! Bilen är även sänkt mer.. Får se hur detta blir Även ändrat färgen på ventilkåpan
Får väl skriva här med vad som hände mig igår för dom som inte vet. Körde 100 på motorvägen, helt plötsligt börjar framdelen av bilen vibrera sen låser hjulet sig. Kunde slutat riktigt illa men tack och lov blev ingen skadad, inte bilen heller. Ringde och skrev med företaget idag som blev chockade och håller med om att det här får verkligen inte hända. Spelar ingen roll om det är billiga fälgar/kopior vad man nu vill kalla dom.. Ska hålla någon typ av standard och inte vara direkt livsfarligt. Ska i alla fall få 4 andra nya fälgar vilket jag tyckte var väldigt bra av företaget och helt rätt, chansar inte med dessa fler gånger precis.
oj herregud! tur att ingen blev skadad iaf men trodde då aldrig det kunde bli sådär med ett par fälgar...
Ja helt sjukt! Nej jag vågar inte ha samma modell igen, plus att dent tillverkats tydligen inte längre. Och ja bilen klarade sig utan en repa. Tur att man märkte det så pass tidigt för annars hade nog både vi och bilen sett värre ut!
Måste lägga upp slutresultatet efter allt slit idag. Maxade coils både fram och bak, även 35mm spacer bak och maxad camber. Dom nya fälgarna är 8" breda, ET15. Att ha mindre ET gjorde mycket på sig.
Spacer från J-spec på.
Däck på dom nya fälgarna.
Sambon har slipat ner stötfångaren och lackerat om, köpte en rostfri koffertlucka som också även fick sig ny lack. Blev jävligt bra, sambon är duktig på att lacka
Efter Reloaded i Löddeköpinge kördes det på Strippen i Malmö. Min Civic fick 9,4 som bästa tid (andra däck på)