3925
Sök

Ringde på en merca 500 sec koenig =/

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 november 2006
Lindgren_ skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Lindgren_ skrev:

men allså det gjordes 50 st sånna och nypris va 1,5 milijoner på dom och det är 300 000 i samlar värde ungefär idag på dom smile

Men frågan är om det är så sant när det står i papprerna att det är en vanlig 560sec med 170kw? men ja vene kan ju va sant... men låter lite tviel aktigt.

Men va ska dom annars "regga" den som ?

Ja du tongue vad jag vet så står det inte 520 på m5or och e200 på e55 or ;P

Bmw osv..

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
Lindgren_ skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Men frågan är om det är så sant när det står i papprerna att det är en vanlig 560sec med 170kw? men ja vene kan ju va sant... men låter lite tviel aktigt.

hehe tongue

Ja vet i fan.. han kanske fått tag på nått billigt "fake" kitt så den ser likadan ut ?

Johan Lindgren

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 november 2006
Lindgren_ skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Lindgren_ skrev:

hehe tongue

Ja vet i fan.. han kanske fått tag på nått billigt "fake" kitt så den ser likadan ut ?

den är till 90% byggd i efterhand eftersom efekten i papprerna bara ligger på 170kw.. om den hade varit tillverkat så org med 500hk hade det stått ca: 370kw

Bmw osv..

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
Lindgren_ skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

hehe tongue

den är till 90% byggd i efterhand eftersom efekten i papprerna bara ligger på 170kw.. om den hade varit tillverkat så org med 500hk hade det stått ca: 370kw

hehe okey smile

Johan Lindgren

69 Inlägg
22 november 2006
vad har du för betyg i svenska egentligen, kan fan inte läsa vad du bablar om?

mazda 323 gtr

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
il duce skrev:

Svagt G wink

Johan Lindgren

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 november 2006
il duce skrev:

Du fick mvg++ i dryghet utav mig nu smile

Bmw osv..

1 567 Inlägg
22 november 2006
170Kw x 1.36= 231

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

305 Inlägg
22 november 2006
Skulle vilja säga att den gossen du snackat med snackar skit tongue
Koenig-Specials är en tuningfirma som vilken annan. Dom säljer dessa widebody kit för runt 10000€ visst är det dyrt men samlarvärde... nej det kan jag inte tro? Om jag inte missförstått något så kan man fortfarande köpa kitten. Sen har dom även trim-kit osv osv... Så det är knappast någon form av fabriktrimmning som amg eller bmw's M.
Säkerligen en riktigt fet bil om den är i bra skick men skulle inte tro att försäljaren är nån att lita på. Ett bevis till på att den inte kom så från fabrik är ju att det inte står rätt hk i regbeviset. Det är som om jag skulle klämma på en kompressor på min bil med nåt eget insug och lite krafs och sen kalla den hyperion edition med samlarvärde på flera miljoner eftersom den enbart blivit byggd i ett exemplar wink

Detta är dock bara min egna åsikt och vad jag tror, inget ska tas på blodigt allvar.
Senast redigerat av HyPeRiOn (22 november 2006)

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Jag tror me nått liknande som dig faktiskt..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
han måste ha snackat skit skulle de va 300 000 i samlar värde , då så skulle den inte stå ute breve en buske så grenarna hänger ut på den låg planker på den och ruttna äpplen och grejer :S

Johan Lindgren

2 123 Inlägg
22 november 2006
Lindgren_ skrev:
han måste ha snackat skit skulle de va 300 000 i samlar värde , då så skulle den inte stå ute breve en buske så grenarna hänger ut på den låg planker på den och ruttna äpplen och grejer :S

Kan jag lova dig att det är även om den står ute, finns folk till allt. Blir inte förvånad iaf.
Åk dit med 50k(Om du har det) och säg att du vill ha bilen här och nu.
Men kolla paprena så det är en äkta 500sec koenig.

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Står bara när ja säker på regg nr 500 sec

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Fabrikat: MERCEDES BENZ 500 SEC

Så står de när ja söker på hans regg

Johan Lindgren

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 november 2006
Lindgren_ skrev:
Fabrikat: MERCEDES BENZ 500 SEC

Så står de när ja söker på hans regg

Då är det en 500sec också.. som är stylad o trimmad med koening grejer... typ som att gemföras med en v70 med evolve kitt wink med andra ord inte mkt extra värde i dom grejerna... sen vet man ju inte om den verkligen ha 500hk me den kanske har de i hans drömmar? åk dit o bjud 25k på för förfallen 500sec som e lite stylad o trimmad wink

Bmw osv..

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Ni har fan rätt ska slå han en pling nu på en gång se va han säger ! ;D

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Nu fick ja fram att han har lämnat in den hos koenig så dom har byggt den så fråga ja om priset igen o sa att 140 000 lät jäävligt mycke för en stylad bil från 83 då sa han ja jag kanske tog i lite men kom o kolla så kan vi diskutera pris big_smile

Så grabbar va ska ja tänka på o hur ska ja göra för att få ner den i pris så mycke som möjligt ? big_smile

Johan Lindgren

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 november 2006
Lindgren_ skrev:
Nu fick ja fram att han har lämnat in den hos koenig så dom har byggt den så fråga ja om priset igen o sa att 140 000 lät jäävligt mycke för en stylad bil från 83 då sa han ja jag kanske tog i lite men kom o kolla så kan vi diskutera pris big_smile

Så grabbar va ska ja tänka på o hur ska ja göra för att få ner den i pris så mycke som möjligt ? big_smile

hehe  smile ja nu har du bra prutmöjligheter ta reda på vad en 500sec kostade ny skulle gissa på ca 3-400k så frågar du så du har alltså stylat o trimmad bilen för 1,1miljon ? yikes verkar också lite mycket;) sen så säger du så mkt fel du kan hitta på bilen o så sen frågar du efter bäknings papper på dom där 500hk osv osv

Bmw osv..

2 644 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Japp ;D dom vanliga ligger på 25-35 finns odm för big_smile sen ska ja klaga över allt o försöka få ner priset han lät faktiskt lite sugen på pengar big_smile

Johan Lindgren

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 november 2006
En stylad trimmad jättegammal bil som dessutom har rostblessyrer är nog inte värd mycket mer än 20-25k alltså (om motorn funkar).
Du vet ju inte hur det är innuti bilen, kanske luktar gammal finkel lixom så måste du riva ut hela interiören.
Sen vet man ju inte om motorn någonsin kommer att gå igång, kanske är pajj, då har man köpt en skrotbil. =/
Gäller å vara försiktig här alltså.

Sök