Då blir det en ny uppdatering på detta projekt!
Bimmern är nu sänkt
Vill börja med att tacka Douglas för hjälpen med bortplockningen och monteringen utav coilisarna.
Gå gärna in och kolla in hans profil här på garaget, Blackass heter han
Började med att lossa på hjulbultarna och rullade in domkraften under lyftpunkten för att sedan börja pumpa upp.
Spände ihop originalfjädern med fjäderspännare och lossade bultar/muttrar till fjäderbenet. Ställde även en domkraft under fjäderbenet för att kunna göra en säker nedgång om fjädern skulle vilja trycka iväg.
Eftersom det var första gången jag gjorde detta var jag noga med säkerheten. Hade förväntat mig att det skulle bli ett tryck men inte alls, bara att plocka bort hela fjäderbenet och sätta dit den nylackade coilovern (se tidgare inlägg)!
Återmontering utav coilovern!
Då var den sänkt på ena sidan. Bara andra sidan kvar
Bara sista åtdragningsmomentet kvar på sista fjäderbenet! Ska bli roligt att se slutresultatet.
LÅG OCH FIN!
OBS! ÖLBURKEN ÄR OÖPPNAD, INGEN BILKÖRNING MED ALKOHOL I KROPPEN.
NÖJD! Vad tycks?
När jag körde hem kom jag på att jag hade glömt trycka fast slangen och slitagevarnarsladden på fjäderbenet. Fick bli att lossa på däcket igen, men domkraften gick ju inte att få under bilen... Detta betyder ju att bilen är bra låg
Fick bli att plocka ut BMW-original domkraften som du trycker in i hålet på sidan och vevar upp bilen. Gjord för att bilen ska va loooow
När garagedomkraften blev för hög för att få under bilen fick det bli att använda original domkraften som ligger i reservhjulsbaljan
Kommentera gärna!
Ha en bra lördagskväll
Ses på träffen i Kungens Kurva