2457
Sök

Hydraliska lyftare, stumma eller flexxa?

16 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
#1
Har tagit isär mina lyftare från en nissan s13 (ca18det) för att rengöra dom då jag har ett tickande ljud..

Ska dom flexa eller inte?! Jag har gjort rent mina lyftare och plockat ihop dom enligt anvisning. Skall insidan av cylindern vara stum (full med olja) eller ska den vara tom? Enligt guiden jag följt så skall dom inre cylindrarna fyllas upp med motorolja och inte gå att trycka ihop innan man trycker in dom i "lyftar-huset".


Den första jag trycker på är orörd och den andra är rengjord. Jag plockade isär den som flexar och såg att den inte hade någon olja i den inre cylindern. Även denna blir stum om man fyller inre delen med olja..

Om min logik stämmer så flexxar dom när den inre cylindern inte är fylld med olja och är stumma när den är fylld.
Enligt guiden jag följt http://twinturbo.net/net/viewmsg.aspx?f … dtSearch=0 så skall den inre cylindern fyllas innan man trycker in den i "huset". Men jag blir fundersam då dom flesta säger att man skall kunna trycka ner bottendelen med tummen...

Vad är rätt och fel här?!

Dennis solle Andersson - "gasa tills det rasar!"
Nissan 200sx s13 @ 1,15bar
Nissan Owners Group Sweden, youtube profile

system7
737 Inlägg
14 mars 2014
#2
ett vanligt fel på dom flesta motorena, jag har helt nya lyftare och dom går att trycka in/pumppar hur fint som helst,
det du kan göra är att lägg dom i ett diesel bad till att börja med(24h), och pumpa dom
sen

hjälper inte det så tryck dom i skruv städet, hjälper inte det så får du tyvärr köpa nya, men det ska gå!!

glöm inte att lägga dom i olja och pumpa in sen,

rätta mig om jag har fel

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

OVERBOOSTED
852 Inlägg
15 mars 2014
#3
i den kanten som går runt lyftaren så sitter de (4)?! hål som oljan går in i och trycker på den lilla "hatten",

ta en trasa o håll runt lyftaren sen blåser du med tryck luft i hålen och lägg dom i ett diesel bad så blir oljekanalerna rena smile

om dom är helt stumma så har du säkert fått den lilla "hatten" lite på sniskan, de tvär låser på en gång då.. o då knackar de som fan sen tongue
och du behöver inte fylla hela koppen med olja, de är mest så att de ligger lite olja i så de smörjer lite innan du får upp oljetrycket i motorn sen smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893


Sök