3599
Sök

Vassaste fetaste FABRIKS generator

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
hey..,

känns som fel forums-del men chansar ändå..

"it takes power to make power", sägs det.., i billjuds sammanhang, och en bra batteri bank är A och O,
men många tycks glömma generatorn.., om man ökar batteri banken  med 200% så bör nog generatorn också ökas för att hänga me..,

så jag söker EXAKT BIL MODELL, OCH MOTOR ,OCH ÅRTAL mm som ifrån fabriken har en kraftig generator..,

ambulanser, taxi, mm går bort då dessa är alldeles för sällsynda..,
eftermarknads går bort då jag litar inte på hållbarheten, ( en fabriks generator är byggd å hålla i 10år ?, minst..,)

+ om det är en populär bil på skrotar
+ om den går på 14,4v

t.ex en bmw e39 525 tds mellan 97-02 har en plat-rems generator på 140A

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Reservdansk
6 271 Inlägg
18 mars 2014
Det sitter 170A generator på BMW 530D e60.

Lite vassare än den du nämnde. :-)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 426 Inlägg
18 mars 2014
dom flesta nyare diesel bilarna brukar ha 150+
sen om det är bolt on eller om du får göra nytt fäste är en annan fråga smile

383 Inlägg
18 mars 2014
Mercedes s500 2010 har 220A.

1 426 Inlägg
18 mars 2014
Maffia skrev:

men då är frågan hur populär den är på skroten tongue

1 426 Inlägg
18 mars 2014
Jockk3 skrev:
Maffia skrev:

men då är frågan hur populär den är på skroten tongue

det finns en hel drös på bildelsbasen t.ex volvo s80 har 120-160A generator

27 Inlägg
22 mars 2014
offfroad skrev:
eftermarknads går bort då jag litar inte på hållbarheten, ( en fabriks generator är byggd å hålla i 10år ?, minst..,)

Köp en generator från en ambulans eller Taxi då och installera i valfri bil. Eller så köper du en ny fabriksgenerator och installerar i bilen. Ärligt talat så har jag svårt att se problemet. Om du är ute efter en begagnad generator borde du kunna fråga på en skrot.
Senast redigerat av laggan (22 mars 2014)

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
laggan skrev:
offfroad skrev:

Köp en generator från en ambulans eller Taxi då och installera i valfri bil. Eller så köper du en ny fabriksgenerator och installerar i bilen. Ärligt talat så har jag svårt att se problemet. Om du är ute efter en begagnad generator borde du kunna fråga på en skrot.

ja min lokala bilskrot är HEEELT jä***** efterbliven så jag kommer inte gå dig å handla ens om mitt liv hänger på de..,
meen, om man ska montera sådär 2-3st extrageneratorer till ljudbilen så ska alla vara likadana å helst rätt vassa.., 150+a trakten

å funderar på i vilka bilar man kan enkelt hitta sådana

det jag inte är sugen på är eftermarknds generator då jag är tveksam till hållbarheten på en 400A, ifrån staterna som är ungefär lika stor som en vanlig och därmed går på säkert sådär 250% av de rekomenderade å lär brinna upp

så istället letar jag efter 2-3st billiga generatorer som levererar tillsammans mer , och kostar mindre..,

och en vanlig 80-140A hittar man var fan som helst men sk man ändå leta rätt på ett par så kan dem lika gärna vara något kraftigare..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

162 Inlägg
22 mars 2014
BMW 520d 2011 har en rackare som är på 230A. De flesta nya BMW mfl som har start-stop funktion har väldigt feta generatorer.

Fri fart för ett fritt folk!
14 137 Inlägg
22 mars 2014
jon-as skrev:
BMW 520d 2011 har en rackare som är på 230A. De flesta nya BMW mfl som har start-stop funktion har väldigt feta generatorer.

tror tyvärr inte du får en sån att ladda utan att vara riktigt bra på el. eftersom dessa körs med canbus oftast

Kör fort så hinner inget hända...

Sök