2345
Sök

Huv Styling på en Supra..behöver råd

1 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
#1
Tja! Ska snart köpa en Toyoya Supra SZ och vill hellre själv styla om huven istället för att köpa en färdig.

Vill skära ett mönster på huven men vet inte om hur man ska gå tillväga.

Är det möjligt?
Vad behöver man göra och vad måste man köpa in?

Tack för alla tips och råd//Emo

3 627 Inlägg
22 november 2006
#2
emolamo skrev:
Tja! Ska snart köpa en Toyoya Supra SZ och vill hellre själv styla om huven istället för att köpa en färdig.

Vill skära ett mönster på huven men vet inte om hur man ska gå tillväga.

Är det möjligt?
Vad behöver man göra och vad måste man köpa in?

Tack för alla tips och råd//Emo
Okajokaj, kan du svetsa/plåtbockeri? Isåfall kanske du skulle satsa på att göra den lite mer avancerad smile

Annars behöver du troligtvis bara en vinkelslip med passande klinga och så är det bara att börja såga, men välj varsamt ut vart du sågar, och framförallt så såga inte för mkt.. kan bli för instabilt då smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Fartälskare
390 Inlägg
22 november 2006
#3
hmmm varför ej gå till en stylingbutik o köp ett färdigt huvkit? bara att spackla dit o lacka om huven... går ju ta bort me....

Speedparts That´s why.......

3 627 Inlägg
22 november 2006
#4
Audifantast skrev:
hmmm varför ej gå till en stylingbutik o köp ett färdigt huvkit? bara att spackla dit o lacka om huven... går ju ta bort me....
Hmm.. går och ta bort? Men varför ska man göra det? tongue Man har ju sabbat hela huven sen ändå wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Fartälskare
390 Inlägg
22 november 2006
#5
ToXtreme skrev:
Audifantast skrev:
hmmm varför ej gå till en stylingbutik o köp ett färdigt huvkit? bara att spackla dit o lacka om huven... går ju ta bort me....
Hmm.. går och ta bort? Men varför ska man göra det? tongue Man har ju sabbat hela huven sen ändå wink
nopp om man gör på hål e det förstört ja! men om man skaffar huvkit så går det ta bort o lacka om igen bara... det e ju en glasfiber huv som man lägger på.... nästan som ett scoop.... blir som ett hål utan att det e det... så det e det säkraste men tror det kan bli snyggast om man e händig o gör det själv...

Speedparts That´s why.......

3 627 Inlägg
22 november 2006
#6
Jaha du mena så.. du tänker på fuskviset tongue

Jag tänkte att man kapar ju upp ett hål i huven även om man köper ett färdigt scoop smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Fartälskare
390 Inlägg
22 november 2006
#7
ToXtreme skrev:
Jaha du mena så.. du tänker på fuskviset tongue

Jag tänkte att man kapar ju upp ett hål i huven även om man köper ett färdigt scoop smile
fuskviset? kan skaffa scoop för att få det snyggt me... men om det ska "fungera" måste det ju vara hål.... finns ju olika sätt... o alla sätt e ju bra förutom d dåliga;)

Speedparts That´s why.......

3 627 Inlägg
22 november 2006
#8
Audifantast skrev:
ToXtreme skrev:
Jaha du mena så.. du tänker på fuskviset tongue

Jag tänkte att man kapar ju upp ett hål i huven även om man köper ett färdigt scoop smile
fuskviset? kan skaffa scoop för att få det snyggt me... men om det ska "fungera" måste det ju vara hål.... finns ju olika sätt... o alla sätt e ju bra förutom d dåliga;)
Jag menar inte att det är fusk att köpa scoopet, utan att skita i att ta upp hål i huven tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Fartälskare
390 Inlägg
23 november 2006
#9
okay... kan jag hålla med om...men om jag själv haft en 200 000:- bil hade jag föredragit att ej ta hål om jag nu ej hade trimmat eller haft fet motor:P

Speedparts That´s why.......

3 627 Inlägg
23 november 2006
#10
Audifantast skrev:
okay... kan jag hålla med om...men om jag själv haft en 200 000:- bil hade jag föredragit att ej ta hål om jag nu ej hade trimmat eller haft fet motor:P
Men är inte SZ den gamla modellen supra? De går la att köpa för en 20 papp å uppåt eller nåt i den stilen smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Fartälskare
390 Inlägg
25 november 2006
#11
ToXtreme skrev:
Audifantast skrev:
okay... kan jag hålla med om...men om jag själv haft en 200 000:- bil hade jag föredragit att ej ta hål om jag nu ej hade trimmat eller haft fet motor:P
Men är inte SZ den gamla modellen supra? De går la att köpa för en 20 papp å uppåt eller nåt i den stilen smile
jaha ja.. ne men då e det okey att ta fram verktygena:p hehe

Speedparts That´s why.......


Sök