3323
Sök

Audi a4 b5 1997. 3 fel på bes.

36 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Tjena var och besiktade bilen idag och fick 3 fel, ett på hjulagret vänster bak och 2 på posistionslykta vänster fram och vänster bak.
då är min fråga vilka är posistions lyktorna? dom sa aldrig vilka dom gav mig bara pappret.
och är det svårt att byta hjullagret själv? blir ju så jävla dyrt att lämna in den hmm

Forummoderator
18 038 Inlägg
21 mars 2014
FreZz skrev:
Tjena var och besiktade bilen idag och fick 3 fel, ett på hjulagret vänster bak och 2 på posistionslykta vänster fram och vänster bak.
då är min fråga vilka är posistions lyktorna? dom sa aldrig vilka dom gav mig bara pappret.
och är det svårt att byta hjullagret själv? blir ju så jävla dyrt att lämna in den hmm

Positionslykta fram är parkeringsljuset. Bak borde det var bakljuset.
Ljullager kan man byta själv men det krävs i många fall en avdragare. Det ska fettas in ordentligt och momentdras annars håller det bara några mil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
21 mars 2014
enkelt att byta bak. Som gamla 240 och Opel framhjulslager typ... inga special verktyg sedan du slår ut lagerbanorna med hammare och dorn

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Sök