Hållare på att leta efter en första bil och vill ju självklart ha något bakhjulsdrivet med lite riv i . Har hittat en bil som verkar vara väldigt prisvärd även om det är endel fix, tex blåst topp packning och lite annat. Det är dock inga problem då jag är duktig och gillar att pilla lite .
Det största problemet är att den inte är reggad i Sverige och därför tänkte jag höra med er hur svårt det är att få igenom den? Verkar vara en GTS som är turbokonverterad? Eller är det så att det är en GTS-T tros? Antar att det är relativt enkelt att regga den om det är en GTS-T och svårare om det är en GTS? Kan man ändra i papprerna så det står att det är en GTS-T tros?
Köp en 740 o kör av dig med de första året.. sen är du en mognare förare att ha en bil likt en Skyline.
Sorry, men så är det faktiskt.
Köper du en skyline så är det inte frågan om du kommer sm'lla den, utan om NÄR
Nu var det ju inte riktigt det jag frågade men...
Jag uppskattar din omtanke om mitt liv/bilkörning, dock ska du inte dra alla över en kam när det kommer till hur de är som person/bilförare Har redan gasat av mig med en smått trimmad 940 turbo så det är inga problem.
Ska du ha skyline så ska man helst hitta en med smidd botten. Annars en med stålpackning och ARP då dom inte gillar för mycke laddtryck org. Varit med om flera som både blåst kolvringarn och topplockspackning på dessa när dom passerat över 1 bar.
S13 utan smidd motor brukar man väl säga 350hk sen bör man byta delar. Oljekylare är ett krav på dessa bilar
Äldre Mitsubishi evo kan man bygga om till RWD rätt enkelt Evo 1-3. Dock lite sämre styrvinkel men ack så jäkla roliga RWD. Dock grymt med 4wd när det bettar hela tiden steg 1 chip på dessa brukar ge 350-380hk beroende på laddtryck och väger väldigt lite.
Bmw turbo är oxå nått sjukt roliga bilar dock väldigt svårt o förklara bort turboagget om snuten stannar en. Men bygger man snyggt och diskret så kan man lyckats spela dum :p
Ska du ha skyline så ska man helst hitta en med smidd botten. Annars en med stålpackning och ARP då dom inte gillar för mycke laddtryck org. Varit med om flera som både blåst kolvringarn och topplockspackning på dessa när dom passerat över 1 bar.
S13 utan smidd motor brukar man väl säga 350hk sen bör man byta delar. Oljekylare är ett krav på dessa bilar
Äldre Mitsubishi evo kan man bygga om till RWD rätt enkelt Evo 1-3. Dock lite sämre styrvinkel men ack så jäkla roliga RWD. Dock grymt med 4wd när det bettar hela tiden steg 1 chip på dessa brukar ge 350-380hk beroende på laddtryck och väger väldigt lite.
Bmw turbo är oxå nått sjukt roliga bilar dock väldigt svårt o förklara bort turboagget om snuten stannar en. Men bygger man snyggt och diskret så kan man lyckats spela dum :p
Jojo det är klart man vill ha smidd motor, men man får ju börja någonstans . Tack för mycket bra info!
Runn WS7 skrev:
Oreggad bil som någon annan importerat? Nej, tack :-)
Tack, det var detta jag ville höra. Skiter i den bilen då
Jag tycker inte det låter som en bra idé att köpa en 330 för cirkus 50000, och ett kompressor kit för 50000, för att få mindre häst än en m3.. m3 e46 är billiga nu.
Aa har kollat runt lite. Men vill gärna köpa en egen bil och bygga vidare på
Kollan skrev:
Jag tycker inte det låter som en bra idé att köpa en 330 för cirkus 50000, och ett kompressor kit för 50000, för att få mindre häst än en m3.. m3 e46 är billiga nu.
m3orna är rätt dyra ändå. Får ge cirka 150 papp för en fin och det är lite mer än jag klarar av just nu. Vill köpa någon go bil och sen bygga vidare på
Lite OT men jag har en fråga ang 200SX S14 och tänkte att det inte var värt att starta en ny tråd:
Hur mycket är en 96a värd som gått 13-14k? Sitter ju SR20DET motorn i den som verkar vara ganska bra? Hur mycket drivsäkra hästar plockar man innan det är dags för kolvar/stakar?
Något extra man ska kolla på som brukar vara sönder/dåligt?