3452
Sök

Regga skyline (GTS med turbo)

46 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
#1
Tjenare!

Hållare på att leta efter en första bil och vill ju självklart ha något bakhjulsdrivet med lite riv i cool. Har hittat en bil som verkar vara väldigt prisvärd även om det är endel fix, tex blåst topp packning och lite annat. Det är dock inga problem då jag är duktig och gillar att pilla lite smile.

Det största problemet är att den inte är reggad i Sverige och därför tänkte jag höra med er hur svårt det är att få igenom den? Verkar vara en GTS som är turbokonverterad? Eller är det så att det är en GTS-T tros? Antar att det är relativt enkelt att regga den om det är en GTS-T och svårare om det är en GTS? Kan man ändra i papprerna så det står att det är en GTS-T tros?

Länk nedan:


http://www.blocket.se/skaraborg/Nissan_ … 17&w=3

KHRacing
22 mars 2014
#2
Köp en 740 o kör av dig med de första året.. sen är du en mognare förare att ha en bil likt en Skyline.

Sorry, men så är det faktiskt.

Köper du en skyline så är det inte frågan om du kommer sm'lla den, utan om NÄR

46 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
#3
KHRacing skrev:
Köp en 740 o kör av dig med de första året.. sen är du en mognare förare att ha en bil likt en Skyline.

Sorry, men så är det faktiskt.

Köper du en skyline så är det inte frågan om du kommer sm'lla den, utan om NÄR

Nu var det ju inte riktigt det jag frågade men...

Jag uppskattar din omtanke om mitt liv/bilkörning, dock ska du inte dra alla över en kam när det kommer till hur de är som person/bilförare smile Har redan gasat av mig med en smått trimmad 940 turbo så det är inga problem.

// Brandstrom
Senast redigerat av Brandstrom (22 mars 2014)

6 642 Inlägg
23 mars 2014
#4
Köp inget projekt som första bil..speciellt ingen oreggat.

Om du först lägger ner massa pengar, sen går den inte igenom pga något olagligt?

Bättre att köpa en reggad bil då, eftersom du kollade på Skyline kanske 200SX kan vara något att värma kläderna i ett tag?
http://www.blocket.se/stockholm/Nissan_ … 13&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/200sx_5 … 13&w=3

De/Dem

46 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
#5
Malheus skrev:
Köp inget projekt som första bil..speciellt ingen oreggat.

Om du först lägger ner massa pengar, sen går den inte igenom pga något olagligt?

Bättre att köpa en reggad bil då, eftersom du kollade på Skyline kanske 200SX kan vara något att värma kläderna i ett tag?
http://www.blocket.se/stockholm/Nissan_ … 13&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/200sx_5 … 13&w=3

Bra tanke, surfade bara runt lite o tyckte den lät rätt billig med tanke på vad man får. Skulle dock varit bättre om den varit reggad.

Vet inte riktigt med 200sx, hur mycket effekt kan man plocka i den utan att ändra om allt för mycket?

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
23 mars 2014
#6
köp en bmw 325 och turbokonvertera, det är mycket pang för pengen

en trimmad skyline är ungefär lika laglig som en turbo 325.
I den prisklassen får du bara riktiga lik om du ska ha en skyline
Senast redigerat av CHEEVA (23 mars 2014)


46 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
#7
CHEEVA skrev:
köp en bmw 325 och turbokonvertera, det är mycket pang för pengen

en trimmad skyline är ungefär lika laglig som en turbo 325.
I den prisklassen får du bara riktiga lik om du ska ha en skyline

Jag har ingen budget på 30k, kan ge det dubbla och mera smile Och det är inte så att jag endast kollar skylines.

Hade faktiskt span på en e46 330 som jag eventuellt tänkte slänga på kompressor/turbo på i framtiden, är det bättre med 325an, eller 328an kanske?

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
23 mars 2014
#8
Brandstrom skrev:
CHEEVA skrev:
köp en bmw 325 och turbokonvertera, det är mycket pang för pengen

en trimmad skyline är ungefär lika laglig som en turbo 325.
I den prisklassen får du bara riktiga lik om du ska ha en skyline

Jag har ingen budget på 30k, kan ge det dubbla och mera smile Och det är inte så att jag endast kollar skylines.

Hade faktiskt span på en e46 330 som jag eventuellt tänkte slänga på kompressor/turbo på i framtiden, är det bättre med 325an, eller 328an kanske?

ja 325 e36 är bättre, gjutjärns block

på de lite nyare motorerna tex 328 och 330 är det alublock som inte trivs riktigt lika bra med överladd

http://www.blocket.se/stockholm/Mitsubi … _8&w=3 där har du en skoj bil om pengar inte var något problem smile


46 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
#9
CHEEVA skrev:
Brandstrom skrev:
CHEEVA skrev:
köp en bmw 325 och turbokonvertera, det är mycket pang för pengen

en trimmad skyline är ungefär lika laglig som en turbo 325.
I den prisklassen får du bara riktiga lik om du ska ha en skyline

Jag har ingen budget på 30k, kan ge det dubbla och mera smile Och det är inte så att jag endast kollar skylines.

Hade faktiskt span på en e46 330 som jag eventuellt tänkte slänga på kompressor/turbo på i framtiden, är det bättre med 325an, eller 328an kanske?

ja 325 e36 är bättre, gjutjärns block

på de lite nyare motorerna tex 328 och 330 är det alublock som inte trivs riktigt lika bra med överladd

http://www.blocket.se/stockholm/Mitsubi … _8&w=3 där har du en skoj bil om pengar inte var något problem smile

Synd, e36 är så satans fula sad

Nej, aldrig Mitsubishi. Gillar inte fyrhjulsdrift hmm
Senast redigerat av Brandstrom (23 mars 2014)

4 670 Inlägg
23 mars 2014
#10
Ska du ha skyline så ska man helst hitta en med smidd botten. Annars en med stålpackning och ARP då dom inte gillar för mycke laddtryck org. Varit med om flera som både blåst kolvringarn och topplockspackning på dessa när dom passerat över 1 bar.

S13 utan smidd motor brukar man väl säga 350hk sen bör man byta delar. Oljekylare är ett krav på dessa bilar

Äldre Mitsubishi evo kan man bygga om till RWD rätt enkelt Evo 1-3. Dock lite sämre styrvinkel men ack så jäkla roliga RWD. Dock grymt med 4wd när det bettar hela tiden smile steg 1 chip på dessa brukar ge 350-380hk beroende på laddtryck och väger väldigt lite.

Bmw turbo är oxå nått sjukt roliga bilar dock väldigt svårt o förklara bort turboagget om snuten stannar en. Men bygger man snyggt och diskret så kan man lyckats spela dum :p
Senast redigerat av Japs-Micke (23 mars 2014)


Avstängd
1 031 Inlägg
23 mars 2014
#11
Oreggad bil som någon annan importerat? Nej, tack :-)


46 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
#12
Japs-Micke skrev:
Ska du ha skyline så ska man helst hitta en med smidd botten. Annars en med stålpackning och ARP då dom inte gillar för mycke laddtryck org. Varit med om flera som både blåst kolvringarn och topplockspackning på dessa när dom passerat över 1 bar.

S13 utan smidd motor brukar man väl säga 350hk sen bör man byta delar. Oljekylare är ett krav på dessa bilar

Äldre Mitsubishi evo kan man bygga om till RWD rätt enkelt Evo 1-3. Dock lite sämre styrvinkel men ack så jäkla roliga RWD. Dock grymt med 4wd när det bettar hela tiden smile steg 1 chip på dessa brukar ge 350-380hk beroende på laddtryck och väger väldigt lite.

Bmw turbo är oxå nått sjukt roliga bilar dock väldigt svårt o förklara bort turboagget om snuten stannar en. Men bygger man snyggt och diskret så kan man lyckats spela dum :p

Jojo det är klart man vill ha smidd motor, men man får ju börja någonstans wink. Tack för mycket bra info!

Runn WS7 skrev:
Oreggad bil som någon annan importerat? Nej, tack :-)

Tack, det var detta jag ville höra. Skiter i den bilen då smile

87 Inlägg
618 Inlägg
23 mars 2014
#14
Jag tycker inte det låter som en bra idé att köpa en 330 för cirkus 50000, och ett kompressor kit för 50000, för att få mindre häst än en m3.. m3 e46 är billiga nu.

46 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
#15

Aa har kollat runt lite. Men vill gärna köpa en egen bil och bygga vidare på smile

Kollan skrev:
Jag tycker inte det låter som en bra idé att köpa en 330 för cirkus 50000, och ett kompressor kit för 50000, för att få mindre häst än en m3.. m3 e46 är billiga nu.

m3orna är rätt dyra ändå. Får ge cirka 150 papp för en fin och det är lite mer än jag klarar av just nu. Vill köpa någon go bil och sen bygga vidare på smile

46 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
#17
vems skrev:
http://www.blocket.se/sodermanland/Bmw_850_manuell_52780927.htm?ca=2&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/BMW_850_ … =2&w=3

Sen bygger du dubbelturbo på bilen!

Haha, tyvärr men det var nog en av de fulaste bilar jag någonsin sett roll

46 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
#18
Lite OT men jag har en fråga ang 200SX S14 och tänkte att det inte var värt att starta en ny tråd:

Hur mycket är en 96a värd som gått 13-14k? Sitter ju SR20DET motorn i den som verkar vara ganska bra? Hur mycket drivsäkra hästar plockar man innan det är dags för kolvar/stakar?

Något extra man ska kolla på som brukar vara sönder/dåligt?

// Brandstrom

6 642 Inlägg
24 mars 2014
#19
Montera oljekylare..annars blir det att byta vevlager ett gång om året. wink

De/Dem

46 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
#20
Malheus skrev:
Montera oljekylare..annars blir det att byta vevlager ett gång om året. wink

Yes det ska fixas wink Men hur mycket är den värd tros? Sitter 3" hela vägen annars är den original.


Sök