3196
Sök

945 -92 Problem..

5 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
#1
Har ett stort problem med min 945a som inte startar, har bytt allt jag kunnat komma på vilket är i princip allt som har med tändningen att göra..

det som är bytt:
Tändstift
Tändkablar
Tändspole
Tändmodul
Rotor
Fördelarlock
Startrelä

Jag har även kollat alla kontakter och jordkablar, bränsle får han men han slår väldigt lustiga gnistor på tändstiften samt efterslår en gnista när jag vrider av nyckeln.. Vore underbart om någon har någon tanke om vad det kan vara för fel..

biljäveln hostar inte ens till när jag försöker starta han..

Bondmeckare
246 Inlägg
23 mars 2014
#2
Kollat svänghjulsgivaren/hallgivaren? Antar då att du har en B230FB med LH2.4

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)

773 Inlägg
23 mars 2014
#3
kolla tändboxen också för du säger att den slår konstiga gnistor.

5 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
#4
har bytt hallgivare med. dock osäker på boxen men då borde det väll inte komma fram bränsle?

The one and only
1 091 Inlägg
23 mars 2014
#5
pomake skrev:
har bytt hallgivare med. dock osäker på boxen men då borde det väll inte komma fram bränsle?
Du har en box för tändningen och en box för soppan.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

6 738 Inlägg
23 mars 2014
#6
säger som dom andra, kolla boxen till tändsystemet. sitter monterad på pedalstället smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

5 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
#7
då får jag ta o göra det! Återkommer med hur det går.

The one and only
1 091 Inlägg
23 mars 2014
#8
Du har väll kollat felkoder?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

324 Inlägg
23 mars 2014
#9
Skadar inte att fråga, du har väl bytt tändkabeln som går mellan tändspole-fördelarlock också?
Du säger att du bytt hallgivare, men en sån ska inte finnas på din bil. Gissar att du menar en tändlägesgivare, som sitter på sprängkåpan ner mot svänghjulet? Bara så vi får bekräftat att du inte har nån specialbil här.

Som ^ säger så kan du läsa felkoder på din bil om den är -92a. Sitter en dosa på Vänster fjäderbenstorn.
Senast redigerat av Catoxxo (23 mars 2014)



Sök