HJÄLP! Behöver verkligen hjälp här! Hittade några blåa T5 lampor här hemma, så jag tänkte provmontera dom i instrumentpanelen i bilen för att kolla hur det blev.. det gick åt helvete..
Så här SKA väl den se ut på baksidan? (lånad bild från en V70N -02)
och.... så här ser MIN ut??!
Tog till och med loss baksidan, dom kom jag till ett kretskort. men inga lampsocklar?... Totalt förvirrad... snälla hjälp!
Började fundera på om du hade facelift instrumentet. Kom inte brytpunkten mellan -04 och -05? Vet att en kompis bil är i bryt mellan -05 och -06, det sitter facelift lyktorna på den, men det är dom äldre ballasten till xenon.
Började fundera på om du hade facelift instrumentet. Kom inte brytpunkten mellan -04 och -05? Vet att en kompis bil är i bryt mellan -05 och -06, det sitter facelift lyktorna på den, men det är dom äldre ballasten till xenon.
Det sitter mätarringar på den? Är det original? Alltså inte dom djupa ringarna utan tunna bara. Men om vi säger så här.. kan jag köpa mig ett mätarhus från en äldre V70 och allting ska funka? Mätarställning och allt sånt blir rätt?
Om du har mätarringar så kan jag nästan lova att du har första utgåvan av facelift instrument. Det kommer inte att fungera då dom pratar olika språk om jag minns rätt
Om du har mätarringar så kan jag nästan lova att du har första utgåvan av facelift instrument. Det kommer inte att fungera då dom pratar olika språk om jag minns rätt
helvete med.. så det går alltså inte byta lampor i den?
Din länk ville inte fungera. Jo det går, men du får plocka fram lödkolven och gå loss med den
Din länk ville inte fungera. Jo det går, men du får plocka fram lödkolven och gå loss med den
Den funkar om du kopierar hela Märkte med att den dampade
04an är lurig, det fick vissa delar som sen kom att sitta på faceliften, bla motorn som var 2.4t innan dess. Backspeglaran.. ja och några mer saker som jag inte kommer på sådär på rak arm.
04an är lurig, det fick vissa delar som sen kom att sitta på faceliften, bla motorn som var 2.4t innan dess. Backspeglaran.. ja och några mer saker som jag inte kommer på sådär på rak arm.
Vad jag kan se på bilderna så ser kontakterna likadana ut. Ska se om jag lyckas låna ett mätarhus och se vad som händer. Annars får jag helt enkelt lödda