Först och främst så har du en markering på plastkåpan "den inre plastkåpan" längst upp vid kamdrevet. Markeringen är lite innan kl 12. Där ska markeringen på kamhjulet peka på.. Sen har du vevaxelmarkeringen som finns på plastkåpan" den yttre" nere vid vevaxelremskivan. På vevaxelremskivan finns det en linje som skall stå mot den långa linjen på kåpan. Linjen längst åt höger.. Alltså 0 grader..ettansans och fyrans kolv i topp " När du gjort detta så är det bara att häkta av remmen genom att lossa den fjädrande löphjulet. Kolla hur den sitter innan bara så du vet hur du ska sätta tillbaka den. Finns ett litet hål i den som man kan sticka in ett litet borr när du sedan skall montera remmen. Montera remmen moturs. Börja på vevaxel-kam-löphjul. Dra muttern till löphjulet för hand. Släpp "borret" så att fjädern släpps "remmen späns". Vrid vevaxel 2 varv. Kontrollera sedan att bägge markeringarna stämmer. Om inte så e de bara göra om det. Om allt e original i motorn så tar ju kolvarna inte i så det e bara o testa :p Om du e osäker så ta hjälp av någon som vet mer.
PS. om du inte hittar markeringarna e de bara o ta en tippex penna o göra egna mot drev o kåpa. Blir bra de me.. Drag åt muttern till löphjulet sen. Annars glider remmen i sidled och glider av till sist..
Lycka till!
Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....