3291
Sök

Tiggeri i Sverige

8 Inlägg
29 mars 2014
Trådstartare
Hej alla bilfolk
Vad tycker ni om alla dessa jäkla tiggare man ständigt ser på gator och torg numera?
Fruktansvärt smaklöst att ständigt se dessa människor med solskens historia efter solskens historia tycker jag.
Jag tycker det ska vara nolltolerans på tiggeri.

8 883 Inlägg
29 mars 2014
Själv tycker jag det är en massa gnäll om medmänniskor som far illa.
Finns nog viktigare saker att gnälla om ex att sommaren regnar bort.....

Fotograf på tierpidag.se

8 Inlägg
29 mars 2014
Trådstartare
Ja så kan man se på det, eller så är det medmänniskor som lurar stjortan av dej, bara för att i Sverige är vi sååååå himla blåögda....

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
2 april 2014
Där jag bor har tiggarna (zigenare) en tendens att vara påträngande aggressiva, och dessutom ockuperar de var och vartannat gathörn med sina tiggarburkar, snyfthistorier och påfrestande dragspelsmusik. 

Väg även in all annan terror som de för med sig in över gränsen: Våld, stölder, åldringsrån, nedskräpning osv.

Att vissa överhuvudtaget öppnar plånboken för dessa människor är totalt obegripligt.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

12 086 Inlägg
2 april 2014
I Motala och Vadstena sitter det en tiggare vid varje affär, ofta nästintill i entren så man inte kan mötas. Bedrövligt att se varje dag. Det pratas om medmänsklighet, hur långt ska vi dra det? Ska vi tänka på varje individ i hela världen är Sveriges välfärd snart tömd, då kan vi ju börja tigga i Norge istället. Kalas!

Muttley
2 april 2014
Rör inte mig i ryggen.   Fattar inte ens att ni kan tycka de är så provocerande som ni verkar.   Ser tiggare lite då och då. Går bara förbi dem utan att stanna upp och lyssna på vad de säger och de låter mig vara.

De som spelar flöjt, gitarr och dragspel är trevliga inslag i vardagen. De gör åtminstone något för pengarna istället för att sitta med en burk.

847 Inlägg
3 april 2014
jag jobbar i en matbutik, dit brukar en och annan komma och sätta sej med en lapp man ska läsa och lägga i pengar, dom får inte sitta så nära butiken så chefen brukar säga till mej att jag ska gå ut och köra bort dom, men dom kan varken svenska eller engelska så det blir väldigt svårt, så jag brukar ringa till en kompis o se om han jobbar så får tiggaren åka polisbil..

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

2 751 Inlägg
3 april 2014
Tycker svenskar rent generellt är blåögda när det gäller tiggare.
Många är inte medvetna om vad som brukar ligga bakom.
Kommer man från ett land där tiggeri är vanligt så vet man att man inte ska ge tiggare pengar.
Hellre ge dem mat eller liknande om ni tycker synd om dem.

För pengarna kommer till någon annan i slutändan.

Who Djaa bless no man curse

1 365 Inlägg
4 april 2014
I kista kryllar det ju av påskkärringar. Dels så sitter de i luftslussarna till centrumet och röker, kastar mcdonaldsmat och spottar. Det händer att de skriker åt förbipasserande på sitt språk. Kommer någon som röker så klättrar de nästan på den personen för att tigga en cigarett. De går alltid rakt in i folk på gångvägarna och flyttar sig inte en mm. Dessutom sitter de och tigger lite här och där.

De gör ingenting för att försöka vara trevliga, de skiter totalt i hela omgivningen och alla förbud och regler som finns. Det är fan inte synd om dem alls faktiskt. Däremot tycker jag inte att en blind tant förtjänar en glasflaska i huvudet men jag misstänker att det kan ha varit en aning överdrivet (gonattbladet) eftersom hon satt på sin vanliga plats dagen efter utan synliga skador.

1 863 Inlägg
4 april 2014
Jobbar i butik, då och då dyker det upp en tant som spelar dragspel. Inget konstigt med det, men hon blir avsläppt av två män som kör sprillans nya Bmw och Mercor. Så går pengarna till henne eller till dom med bilarna? Ganska lätt att avgöra skulle jag kunna tro. Så av princip ger jag aldrig pengar till tiggare, Sverige har ett bra välfärdssystem så behöver dom verkligen hjälp så kan dom få det av staten tycker jag.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Cupra_
13 april 2014
Den nya tiggarvågen vi ser idag är inget annat än organiserad brottslighet i mina ögon. Förr satt en och annan alkis och spelade eller sjöng men det här är något helt annat. Man ser dagligen hur de blir avsläppta från bilar som en normal arbetande familj bara kan drömma om.. Nej förbjud tiggeriet.
Om de dessutom nu är  "Eu-migranter" så borde inte vägen till sos eller rent av arbetsförmedlingen vara allt för jobbig. Jag kanske är hård men jag tycker att de solkar ned och spelar över.. Aldrig attde får en spänn. Vi har ett socialt skyddsnät i sverige som vi betalar skatt för.

13 Inlägg
14 april 2014
Förbjud skiten, Finns sällan några "ärliga" tiggare håller med Deception här smile

265 Inlägg
22 april 2014
Bullet--- skrev:
Rätt kul att dem börjat tigga på bilträffar nu också, dem tar varenda chans som tas. hmm

va tigger de på bilträffar också hahahahah
det var ju som fan
de går säkert och känner på alla dörrar om de är låsta eller ej också!

265 Inlägg
23 april 2014
vi får se om de dyker upp nu på lördag när det är träff i Barkarby, Stockholm

1 319 Inlägg
25 april 2014
Detta kommer bli en otrolig sommarplåga, nu kommer vi få stå ut med zigenarungar som skäl/rånar folk vid bankomater, ficktjuveri, mobil stölder när man sitter och fikar och så vidare. Italien/Spanien/England är länder som har haft stora problem med dessa. Nu när dom hittat hit till Sverige och nu när det blir varmare kommer dom flockas här som flugor flockas på skit. Det är tags att ta i med krafttag mot det organiserade tiggeriet, och det viktigaste/lättaste vi kan göra är att SLUTA ge dom pengar. Får dom inte stålar kommer dom till slut åka till ett nytt land och förpesta tillvaron där.

_----------'

2 751 Inlägg
25 april 2014
sleepyoh skrev:
Detta kommer bli en otrolig sommarplåga, nu kommer vi få stå ut med zigenarungar som skäl/rånar folk vid bankomater, ficktjuveri, mobil stölder när man sitter och fikar och så vidare. Italien/Spanien/England är länder som har haft stora problem med dessa. Nu när dom hittat hit till Sverige och nu när det blir varmare kommer dom flockas här som flugor flockas på skit. Det är tags att ta i med krafttag mot det organiserade tiggeriet, och det viktigaste/lättaste vi kan göra är att SLUTA ge dom pengar. Får dom inte stålar kommer dom till slut åka till ett nytt land och förpesta tillvaron där.

Säg det till blåögda Kajsa

Who Djaa bless no man curse

1 365 Inlägg
26 april 2014
Faktiskt, gång efter gång ser man folk som ger dem pengar. Sluta tycka synd om dem, det gör de så bra själva ändå.

DasAuto skrev:
sleepyoh skrev:

Säg det till blåögda Kajsa

japlove is real love
11 Inlägg
26 april 2014
Jag tycker att det är tragiskt att se dessa människor sitta och be om pengar och det får mig att tänka på vilken tur man själv har haft i livet att vara infödd i en medelklass familj i ett så säkert land som Sverige, jag har själv utomnordiska föreldrar som sökte sig till Sverige för att de länder de själv var födda i inte hade goda arbetsmöjligheter och det gick relativt bra för mina päron. Däremot så tror jag att man kan göra mer för dessa människor än att lägga pengar i koppen - det är en väldigt kortsiktig lösning , jag tror Europa i sin helhet behöver starkare skyddsnät och börja ta ett större ansvar för sina medborgare och de som väl tagit sig hit bör vi hjälpa så att de slipper sitta på gatan så ser iallafall ett Sverige som jag vill leva i ut .För mig är det ganska lätt att se att är man född i ett land där möjligheterna är så begränsande att man tjänar mer på att tigga i Sverige så kommer vissa att göra det dom kan för att förbättra sin tillvaro, hoppas innerligt att dessa människor på något sätt kommer att få en dräglig tillvaro där de slipper tigga för att få mat i magen

297 Inlägg
1 maj 2014
Rasister ska hålla käften. I övrigt så skickar dom ofta hem pengarna till Rumänien för att försörja sig själva och familjen. Men visst borde socialen göra mer.

japlove is real love
11 Inlägg
1 maj 2014
@Loop +1
fattar inte riktgit varför man skulle tigga småslantar om det fanns pengar till lyxbilar , jag har också hör att de flesta skickar pengarna till  familjen

Sök