3457
Sök

Var står ni och mekar någonstans?

1 723 Inlägg
23 november 2006
Trångt kallgarage med pallbockar, eller OKQ8s GDS hall

2 594 Inlägg
23 november 2006
har varmgarage där jag bor el vatten mm kostar 250kr/mån ofta flera som brukar meka i varmgaraget alltig kul å snacka me å kolla på deras projekt

Mr White
1 072 Inlägg
bitter besserwisser
644 Inlägg
23 november 2006
utomhus tills i år nu har jag bilen i båthuset.
bytte startmotor i vintras ute i snön. fick gräva fram bilen ur snödrivan. -10c mmm va skönt
detta var när jag hade clippen
Senast redigerat av niclas_swe (23 november 2006)

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

draminbil.nu
1 382 Inlägg
23 november 2006
Har genom farsans företag tillgång till varmgarage med lift! Riktigt gött faktiskt!

Fartälskare
390 Inlägg
23 november 2006
jag har ett garage där verktyg o delar fåt vara.... sedan mekar jag me bilen på en grusplätt... är ganska svårt för att man inte har resurser men det enda e att man får lägga ner LITE mer tid... allt går bara man e fyndig wink hehe men på vintern får den stå varmt o skönt i en musfri maskinverkstad smile hehe

Speedparts That´s why.......

Yrkesförare
1 073 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
beemern skrev:
borde va förbjudet att de finns hus utan garage tongue

Hehe, håller med dig där:)
När det blir dax att köpa hus, så är ett dubbelgarage med el och värme prioritet ett!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 november 2006
på gatan utafanför huset hmm

Smålänning
7 883 Inlägg
23 november 2006
Det varierar från snödrivor via lerhål till stora lagerlokaler med mycket verktyg. Beror på hur långt jag vill åka. Oftast blir det dock hemma på gatan eftersom man bor i lägenhet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Scania, javisst.
237 Inlägg
23 november 2006
Har ju själv haft det lyx nästan smile

I början så fick jag skruva i ett litet litet varmgarage som typ passar en liten micra eller nåt, tur att man hade en liten corolla då smile 240in går in med fronten ungefär.

Men sen byggde far min ett hyfsat stort garage (69kvadratmeter) med gjutet golv, så nu är det fina fisken att skruva:) dock saknas det värme som man var bortskämd med förr. Men jag är nöjd som tusan som jag har det. Behöver inget mera för att göra det man vill få gjort. Men det är klart, billyft och dylikt vore ju inte helt fel. Får fundera på det när man bygger eget nån gång smile Och, jag säger bara stackars dom som skruvar helt ute hmm kan inte vara kul alls!

646 Inlägg
23 november 2006
Har ett rätt najs varmgarage smile Värmepump och allt som behövs!! smile

Bilmekaniker
84 Inlägg
23 november 2006
På en lyft, på jobbet, 24 timmar om dygnet.

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
23 november 2006
Tega skrev:
Var uppehåller ni er när ni pysslar om bilen?

Är ni som jag, garagelös, och tvingas stå på parkeringen eller GDS-hallar och pilla, polera mm, eller ni har det som jag drömmer om: Ett varmgarage med el och lyft kanske?

Framför allt nu vid denna årstiden blir man ju deprimerad när man ser bilen ute i minusgraderna, då blir det lätt simpsons istället för bilomsorg tyvärr...

stod på parkeringen förr å pillade, minnen de.

Bytte soppaslang på min apatraktor i en meter snö å 15 minusgrader..

Numera är man i ett garag med el å lyft å en gasol stolpe. smile
och ett nytt tengtool verktygs skåp.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Gör saker för pengar
75 Inlägg
23 november 2006
ute på parkeringen.......brrrrrr....

33 Inlägg
23 november 2006
I garaget på jobbet smile

911 Inlägg
23 november 2006
favete skrev:
ute på parkeringen.......brrrrrr....

Skolans Verksta wink

pic up the phone, wazzzaaa

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
23 november 2006
ute på parkeringsplatserna med ett fint träd som enda skydd (obs måste vandra ett par meter för att det ska fungera big_smile ) har faktist el där big_smile

bättre blire snart när man flyttar...då får man ialla fall en carport´istället för trädet...
aja avundas alla som har fina garage...eller aa dom som har lada med fan big_smile allt är bättre än att jobba på gatan wink

557 Inlägg
24 november 2006
Skolan, går fordon och kan ta dit bilen när jag vill och mecka med den smile

//Jerry

508 Inlägg
24 november 2006
Jag håller mig till pappas verkstad/firma. Där finns allt man behöver smile
Och så är det varmt och gott där inne oxå big_smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
24 november 2006
Det värsta jag varit med om när vi bodde i lägenhet var när vi bytte motor i min styvfars Pontiac Firebird - ståendens utmed trotoaren. Då trodde nog grannarna vi var galna!

Under åren har garagetillgången varierat kraftigt, från verkstadslokaler i stan, till att stå på gatan med enklare grejor och såklart att husera i styvfars garage (det blev till slut ett par stycken vid hans egna hus). Det är ju så innan man har något riktigt eget.

Nu har vi ett eget garage (från början formbyggt efter en V4,m en nu 8x4 meter) men det är oftast fullt så vi hamnar på gården i alla fall. En verkstad är under uppförande: 7x9 meter med tre portar varav en hög, tänkt för golvvärme och pelarlyft. Hålet till grunden är grävt, och vi har börjat samla byggmaterial så det är på g. I väntan på att det skulle bli klart smällde vi upp ett kallgarage för Fairlanen och Husvagnen så de slipper stå ute i vinter. Märkligt nog verkar alla garage och andra utrymmen på gården bli så gott som fulla redan innan de ens är färdigbyggda? smile

/ Ellen
Senast redigerat av vulture (24 november 2006)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök