Ferr3 skrev:
Hej allesammans nu är det så att jag har införskaffat mig Elm327 och tänkte kolla med er som kan appen bättre,
jag har försökt kolla runt på forumet men har inte hittat mitt svar.
Mina frågor är visar laddtrycksmätaren rätt? kan man lita på Torque appen? tänkte på er som kanske har testat med en annan laddtrycksmätare enligt den så laddar min 1.0 Max med steg 1 205hk, har en saab 9-3 ss 2.0t (lätt trycksturbo) och hur kan man se misständningar? tack
Vilken app använder du? Torque?
Om du använder Torque:
Klicka in på
SETTINGS.
*
OBD 2 ADAPTER SETTINGS. Där kan du välja hur den mäter laddtryck och
FASTER COMMUNICATION vilket stänger ner någon funktion för att vara mer exakt som real mätare.
*
UNITS här ändrar du psi/bar mm...
Det är ungefär vad jag har gjort med min. Jag har kollat med Autotech vad in bör/ska ladda och appen visar precis vad jag fick till svar. RPM ligger precis som mätarna och bränsletrycket ligger också rätt.
Sen kan de säkert vara så att den inte är exakt hela tiden men jag har inte upplevt det.
EDIT:Missade det sista
Misständningar... Jag hade precis strul med att min misstände, ibland gnista och ibland inte. Jag fick å blinkande motorlampa och någon gång lös den med fast sken.
Då gick jag in via ikonen som är som en gul motor och heter
FAULT CODES, klickade på skämen och sen söker den efter felkoder. Då fick jag upp en lista på upptäckta fel som jag delade till min mail så att jag kunde läsa hela texten, man kan även spara den i appens logg.
Sen nollade jag felkoderna men minns inte hur ikonen såg ut eller om man fick klicka på något annat, lätt var det iaf.
Obs. detta är med appen Torque.