2726
Sök

Byte av regskyltsbelysning på en audi a4 avant - 02

6 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Hej! Jag har lite problem med att få bort skruvarna som är väldigt små och rostiga. Hur jag än gör och med vilket verktyg jag än har så få jag inte loss de. Måste jag plocka isär hela bagageluckan och ta de på insidan? Någon som har nått bra tips? hmm

Egen
277 Inlägg
1 april 2014
Borra ut dem och sätt dit nya, fördärvar du gängorna i bilen så kan du ta vanliga gipsskruv istället, klipp av dem så de inte är för långa, passar i hålet på lamphallarna och brukar bita i kassa gängor

Om inte annat när du borrar värms det upp så de kanske lossnar eller kan skruvas ut med en platt mejsel

338 Inlägg
1 april 2014
Jag vet inte hur skruvarna ser ut men det kanske a kapa ett snit i skruven och dra ut eller svetsa fast en mutter och dra bort skruven (om du har svets)

EDIT: trodde det stod regskylt (inte belysning)
Senast redigerat av sweeken (1 april 2014)

5 129 Inlägg
1 april 2014
Annars brukar det funka att spräcka glaset och plocka bort det och sedan skruva ur skruven med en tång smile tror dessutom skyltbelysningen är ganska billig och så får man nytt fint glas smile
(vet att det är plastglas)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Egen
277 Inlägg
1 april 2014
Nytt glas 265kr hos motorhalland när ja köpte nytt.
Så bättre å tvätta av dem bara

6 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Annars brukar det funka att spräcka glaset och plocka bort det och sedan skruva ur skruven med en tång smile tror dessutom skyltbelysningen är ganska billig och så får man nytt fint glas smile
(vet att det är plastglas)

Glaset har jag fått bort och köpt ett nytt sådant. Det är just den gamla skruven jag inte får ut för att den har rostat sönder. Så därför får jag inte på det nya glaset och den nya skruven. Dessutom finns det inte mycket plats alls där under så blir svårt och komma åt. smile

6 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
SimonT skrev:
Nytt glas 265kr hos motorhalland när ja köpte nytt.
Så bättre å tvätta av dem bara

Mekonomen hade glas för 140kr om inte mindre om jag inte minns fel när jag köpte det för några veckor sen. smile

Sök