2 april 2014
Trådstartare
Jag har tänk börja denna tråd med en snabb historia hur jag fick tag på denna bil och värför.
Allt började när jag var 16 och skulle börja övningsköra, min fars bil vid detta tillfälle var en Volvo 854 GLT och en Merseders Benz -87a (gammal bil med många mil men fin i motorn och kaross,vilket min far fortfarande har kvar)
Volvon enligt mig hade skönare säten och enklare koppling än min mors,farfars och morfars bilar vilket var bl.a saab 9000cse, Volkswagen Passat wagon från 98,Saab 9-5 och en Saab 900.
Jag fortsatte att övningsköra i Volvon och älskade det, bortsätt från att vara skräckslagen av att köra bil för första gången!
Därför när jag var 18 och dags för egen bil, så valde jag att köpa en Volvo 850 turbo, mestadels för att jag tyckte att bilen ser underbar ut och att dem är sköna att köra, men ville ha lite mer drag i än 170 nånting som GLT:n hade, vilket jag hitta utan problem i t5orna, Jag hade endast en budget på 19 tusen kronor men ville ha en bil med inte för många mil på, så jag visste att bilen skulle hålla hyfsat länge.
Då bestämde jag mig för att först köpa en automat, för då visste jag att bilen inte hade tagit lika mycket stryk som en manuell(för jag vet hur T5:orn med manuell låda körs...)
Hittade en 850 t5 med 22K mil på, utanför Arbåga så jag åkte dit med en polare och provkörde sedan köpte för den för 17tusen, dem resterande 2 tusen gick på oljer filter och bensin hehe.