3282
Sök

FFR 33 rod

Hot rod Factory five 33 Ls motor, manuell låda

390 485 Visningar
Uppdaterades senast 10 december 2023
604 Inlägg
16 december 2014
Trådstartare
#101
nu fick man lite att skruva på  äntligen kom länkarmarna
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-02e9d683d029d8b8f6a4dee44340c81a.jpg


1 423 Inlägg
16 december 2014
#102
Ahhhhhhhh vad det glänser. Blir supersnyggt. Tog du bort kulleden innan kromning?

Helt annan fråga heter dina motorkuddar 1108 Gold? står i gummit

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-ab06461049c84ed92ec63455ccbed52d.jpg
På ena sidan står det 1108 gold och på andra 1106 chrome

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
16 december 2014
Trådstartare
#103
Kulleden är svetsad men den täcktes på axeln så att den inte fick nickel på sig
ska kolla på motor fästena vad det står för nr jag tror att jag skrev av artikel nr på kartongen ska kolla i morgon när jag har vart ner återkommer


604 Inlägg
17 december 2014
Trådstartare
#104
En bild på min motorfäste
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-3ef79327cf7189f08244fdbad2b0fea5.jpg
Men är dom 3 kantiga plåtarna lika tro mina är 142 mm långa (men jag fick boxa mina en anmärkning från sfro)
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-eeefc5790a9c06ba3528e0581b4addbe.jpg


1 423 Inlägg
17 december 2014
#105
Ja, det är samma kudde och jag har oxå ca 142 mm om jag mäter det undre benet i triangeln.
Suveränt då är det bara att tillverka smile

Tänkte på det här med boxningen, vad var motiveringen till detta?
Senast redigerat av Racingse (17 december 2014)

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

10 163 Inlägg
17 december 2014
#106
Racingse skrev:
Ja, det är samma kudde och jag har oxå ca 142 mm om jag mäter det undre benet i triangeln.
Suveränt då är det bara att tillverka smile

Tänkte på det här med boxningen, vad var motiveringen till detta?

Förmodar att det har med stadgan i konstruktionen och säkerheten att göra utan boxning ser det där fästet ut att vara rätt klent faktiskt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 423 Inlägg
17 december 2014
#107
De här fästena har som syfte att hålla motorn i position och förhindra att den vrider sig av momentkraften och till detta är de väl dimensionerade. Skulle ett belastningstest göras så garanterar jag att de skulle hålla för flera ton.

Om syftet är att vid krock förhindra att motorn förskjuts i längdled så kan det ha en viss effekt, men vid krock vill man faktiskt att det inte ska vara helt stumt. Och om man ändå hävdar att detta är syftet så borde man ju i konsekvensen namn även boxa fästet på ramen

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

10 163 Inlägg
17 december 2014
#108
Racingse skrev:
De här fästena har som syfte att hålla motorn i position och förhindra att den vrider sig av momentkraften och till detta är de väl dimensionerade. Skulle ett belastningstest göras så garanterar jag att de skulle hålla för flera ton.

Om syftet är att vid krock förhindra att motorn förskjuts i längdled så kan det ha en viss effekt, men vid krock vill man faktiskt att det inte ska vara helt stumt. Och om man ändå hävdar att detta är syftet så borde man ju i konsekvensen namn även boxa fästet på ramen

Okej ja du har ju en själv Jag vet inte exakt hur allt ser ut på dom. Det var bara vad jag tyckte det såg ut som. Men i verkligheten kanske dom ser biffigare ut.

Får se vad byggaren säger att SFRO sade.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

604 Inlägg
17 december 2014
Trådstartare
#109
Racingse har rätt hans motivering var  att fästena har som syfte att hålla motorn i position och förhindra att den vrider sig av momentkraften var för dålig så dom skulle boxas

Det var rolig att få börja montera delar jag är nöjd med hur det blev
Jag justerade bump steringen med

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-4cca7c880ab06d3ca7b5999046705aac.jpg
[
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-69b0ed0375bacc8161378dda52db46a9.jpg
Senast redigerat av blitzzen (18 december 2014)


1 423 Inlägg
17 december 2014
#110
Ögongodis är det i alla fall smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

10 163 Inlägg
18 december 2014
#111
Vackert cool Men tror du menar bump stering. aldrig hört pump stering förr.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

604 Inlägg
18 december 2014
Trådstartare
#112
jag har stavat fel helt rätt ska vara bump(ändrat)
Senast redigerat av blitzzen (18 december 2014)


1 423 Inlägg
18 december 2014
#113
Ser att du har blå damask över kulleden, följde den med eller har du bytt?
Mina är svarta och och av dålig kvalite är redan ruttna sad

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
18 december 2014
Trådstartare
#114
Den blå följde med vid leverans


604 Inlägg
20 december 2014
Trådstartare
#115
Det blev lite gjort i dag med båda sidor klara
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-3445a20c8143aedb7e25ca796f33ff02.jpg
Det blev en ny hjälm och hybrid skydd  med quick release
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-7b48469dea49160fc5c2a01f10b9f526.jpg


1 423 Inlägg
21 december 2014
#116
Ska du rejsa med den? Med tanke på hjälmen.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
21 december 2014
Trådstartare
#117
Den ska ut på banan och lekas med när den är klar  och den är till för att användas
Annars hade jag inte köpt en factory five utan byggt en  ford 34 med traditionell chassi
Senast redigerat av blitzzen (21 december 2014)


1 423 Inlägg
22 december 2014
#118
Så gott att höra att det inte blev en "trailerqueen"
Och det är nog inte fel i att kroma framvagnsdetaljerna, jag var ute och tittade på mina länkarmar igår och jävlar vad stenskott jag fått. Är ändå pulverlackade men det var många hål i färgen.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
22 december 2014
Trådstartare
#119
Det ska se ut som en men skenen bedrar det är det som är roligt
Eftersom jag ska ha skärmar och fotsteg så ska det sprutas mycket tectyl eller body i hjulhusen för att slipa stenskoten


1 423 Inlägg
22 december 2014
#120
En riktig racerbil har väl inte skärmar wink

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.


Sök