Plymouth Cuda -74 tillbaka på vägen! (avställd sen 1981)
Tja tänkte dra upp en projekt tråd på min cuda. köpte på mig den i vintras (2013) lite impuls va de för har haft mer koll efter en camaro 67-69 men cudan och challengern är ju jävligt coola så kunde inte låta bli... (kan man så... Visa mer
första steget blir att få grundfärg på och bes. och kör bar sen får vi se... men hade klart vatt svin coolt men ny hemi! man kan ju se om de dyker upp någon donator
så var ett tag sen de blev någon uppdatering här och har inte hänt så mycket med detta projekt, för har fler bilar och har oxå blivit pappa i april ... men la ett par timmar på semestern, började med vänster fram skärm slipade lite svetsade några små hål och tennade sen som en grund spackling va även en gammal skada fram på som jag spackla upp, sen fram med sprutan och la på epoxygrund ca två lager insida + utsida
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Ojdå, du har kommit en bra bit på väg! Plåtren bil med grund sedan, hittade du inga rosthål frmaför bakre hjulhusen?
jo som du /ni kan se på en tidigare bild (här inzoomad) är där upp kappat ett hål av någon föregående ägare, deta blev oxå svetsat och tennat men blev inga bilder på just de.
så nu har de kämpats på med höger fram skärm och de va tur att jag tog den nästan till sist för annars hade ja nog inte vågat slipa resten av bilen plåt ren... för där va bra med rost lite överallt(bara bild på en del) plus en gammal lagning, så va sugen på att bara köpa en ny... men bet ihop och svetsa upp den så att den är användbar
tog av förstärkningen så är svetsad i bakkant
måla till balken med galv innan den kom på plats igen.
så sist men inte minst minst så har huven och plåten framför blivit ner slipat och målat, skönt att kommit så långt mens vädret är bra för de blir svårare att måla när hösten/vintern kommer...
ska nu försöka reda ut skruvarna till fronten och passa in allt.