Då är trimmet utfört (av Turbo Center), och varit på effektmätning, skall lägga upp en graf, men som vanligt kanske någon är intresserad av vad det kan ge, i korthet, med vissa mods:
- Sportluftfilter - Blitz
- Modifierad LMM (större rör) - Turbo Center
- FMIC - GT Tune
- Turbo T03/04 (modifierad fläns till grenrör, modifierad kylning, modifierade tryckrör)
- Bränslepump - Walbro 255l
- 550cc spridare
- 3" L-bow/downpipe, 3.75 avgassystem, 5" slutburk
- Boost Control - Apexi Type-R
- Mappning/Unik justering av original ECU - Turbo Center
Detta gav:
1.2 bar: 399hk - 6500 varv / 495Nm - 4750 varv
1.35 bar: 417hk - 6700 varv / 510Nm - 4500 varv
Anledningen till att vi körde en extra runda var ju att det varit lite försmädligt att få 399, så därför höjde jag trycket lite grand för att komma över 400. Kalla det vad man vill, men ville gärna få siffran över 400, kan ju köra med ännu högre ladd, men det är ointressant eftersom jag aldrig kör med det i verkligheten/praktiken.
Vid normal körning ligger jag alltså på max 1.2 bar utom vid motorvägskörning, då stänger jag av BC'n och har ca 0.67 bar, men bra med kraft ändå. Den går alltså i min mening jäkligt bra.
Mvh
Håkan
Senast redigerat av Skyracer (6 juli 2008)