Bensinkostnaden är inget som jag stör mig på, tänkte mer på om motorvolym drog till sig problem och behöver öppnas för att plocka ut mer effekt. Trots allt väldigt mycket som skräms ut en liten 2L.
Tanken är att sätta in ett BPU i bilen för att skrämma upp den, det klarar supran utan att öppna en mutter.
Hur är det att importera för dessa pengarna? BMW M3 blir nog för saftigt, behöver komma upp 40-50.000kr för att nå något jag skulle köpa och vara nöjd. Då börjar man ändå närma sig vänsterstyrt eller GTR modeller.
Tittade lite på 330i, men trim till den låg på 40.000kr haha.
Ägde en 330i 2007 jag var kär i den. Den hade lite bra utrustning men den gick på 300 K och jag köpte den 2009. Grym bil drack inte mkt samt den såg bra ut.
Bensinkostnaden är inget som jag stör mig på, tänkte mer på om motorvolym drog till sig problem och behöver öppnas för att plocka ut mer effekt. Trots allt väldigt mycket som skräms ut en liten 2L.
Tanken är att sätta in ett BPU i bilen för att skrämma upp den, det klarar supran utan att öppna en mutter.
Hur är det att importera för dessa pengarna? BMW M3 blir nog för saftigt, behöver komma upp 40-50.000kr för att nå något jag skulle köpa och vara nöjd. Då börjar man ändå närma sig vänsterstyrt eller GTR modeller.
Tittade lite på 330i, men trim till den låg på 40.000kr haha.
Det är trots allt en sugmotor, den har ingen turbo att varva upp lite extra. Vad går en 335 på då? De har turbo (twinscroll) 306 hk original och kom -06 tror jag. De borde gå att hitta för 80k, och blir ju billigare att trimma. Finns säkert redan trimmade till salu också.
Bensinkostnaden är inget som jag stör mig på, tänkte mer på om motorvolym drog till sig problem och behöver öppnas för att plocka ut mer effekt. Trots allt väldigt mycket som skräms ut en liten 2L.
Tanken är att sätta in ett BPU i bilen för att skrämma upp den, det klarar supran utan att öppna en mutter.
Hur är det att importera för dessa pengarna? BMW M3 blir nog för saftigt, behöver komma upp 40-50.000kr för att nå något jag skulle köpa och vara nöjd. Då börjar man ändå närma sig vänsterstyrt eller GTR modeller.
Tittade lite på 330i, men trim till den låg på 40.000kr haha.
Det är trots allt en sugmotor, den har ingen turbo att varva upp lite extra. Vad går en 335 på då? De har turbo (twinscroll) 306 hk original och kom -06 tror jag. De borde gå att hitta för 80k, och blir ju billigare att trimma. Finns säkert redan trimmade till salu också.
Bensinkostnaden är inget som jag stör mig på, tänkte mer på om motorvolym drog till sig problem och behöver öppnas för att plocka ut mer effekt. Trots allt väldigt mycket som skräms ut en liten 2L.
Tanken är att sätta in ett BPU i bilen för att skrämma upp den, det klarar supran utan att öppna en mutter.
Hur är det att importera för dessa pengarna? BMW M3 blir nog för saftigt, behöver komma upp 40-50.000kr för att nå något jag skulle köpa och vara nöjd. Då börjar man ändå närma sig vänsterstyrt eller GTR modeller.
Tittade lite på 330i, men trim till den låg på 40.000kr haha.
Det är trots allt en sugmotor, den har ingen turbo att varva upp lite extra. Vad går en 335 på då? De har turbo (twinscroll) 306 hk original och kom -06 tror jag. De borde gå att hitta för 80k, och blir ju billigare att trimma. Finns säkert redan trimmade till salu också.
Nej en sådan hittar du inte för 80k...
Haha, nej, det hade du fan rätt i
Billigaste manuella på Blocket en -07 för 169k som gått 18k mil. Är de så jäkla överprisade? Enligt formeln om halvering av värdet var tredje år kostade en sådan ca 700k ny, stämmer det?
Det är trots allt en sugmotor, den har ingen turbo att varva upp lite extra. Vad går en 335 på då? De har turbo (twinscroll) 306 hk original och kom -06 tror jag. De borde gå att hitta för 80k, och blir ju billigare att trimma. Finns säkert redan trimmade till salu också.
Nej en sådan hittar du inte för 80k...
Haha, nej, det hade du fan rätt i
Billigaste manuella på Blocket en -07 för 169k som gått 18k mil. Är de så jäkla överprisade? Enligt formeln om halvering av värdet var tredje år kostade en sådan ca 700k ny, stämmer det?
Mnja riktigt så dyr var den nog inte även om man klickade all utrustning men inte så långt ifrån. Men det är lite skillnad på bil och bil, sätt dig i en och provkör. Jag förstår att dom är populära vilket avspeglar sig på begagnatmarknaden. Sen går dom nog alltid lite under priset på Blocket iofs. Inte som en Saab dock som dom kastar efter dig.
Billigaste manuella på Blocket en -07 för 169k som gått 18k mil. Är de så jäkla överprisade? Enligt formeln om halvering av värdet var tredje år kostade en sådan ca 700k ny, stämmer det?
Mnja riktigt så dyr var den nog inte även om man klickade all utrustning men inte så långt ifrån. Men det är lite skillnad på bil och bil, sätt dig i en och provkör. Jag förstår att dom är populära vilket avspeglar sig på begagnatmarknaden. Sen går dom nog alltid lite under priset på Blocket iofs. Inte som en Saab dock som dom kastar efter dig.
Beror på vilken Saab Du får gärna kasta en turboX efter mig, eller varför inte en fin og900 Aero eller 9000 Aero
Visst det verkar vara trevliga bilar, men för det priset för en så väl använd får det vara. En 330 går ju bara på halva priset för samma årsmodell och miltal i så fall. Men kan tänka mig att 335i är en riktigt drömbil i många förorter och att det driver upp priset.
Billigaste manuella på Blocket en -07 för 169k som gått 18k mil. Är de så jäkla överprisade? Enligt formeln om halvering av värdet var tredje år kostade en sådan ca 700k ny, stämmer det?
Mnja riktigt så dyr var den nog inte även om man klickade all utrustning men inte så långt ifrån. Men det är lite skillnad på bil och bil, sätt dig i en och provkör. Jag förstår att dom är populära vilket avspeglar sig på begagnatmarknaden. Sen går dom nog alltid lite under priset på Blocket iofs. Inte som en Saab dock som dom kastar efter dig.
Beror på vilken Saab Du får gärna kasta en turboX efter mig, eller varför inte en fin og900 Aero eller 9000 Aero
Visst det verkar vara trevliga bilar, men för det priset för en så väl använd får det vara. En 330 går ju bara på halva priset för samma årsmodell och miltal i så fall. Men kan tänka mig att 335i är en riktigt drömbil i många förorter och att det driver upp priset.
Skulle kunna leva med en TurboX med om den blev kastad efter mig
Om du trots allt kan tänka dig en lite mer elegant design så får du en C32 AMG för den summan eller mindre. Skottsäker 354hk V6 i en bil som gjord för året-runt-bruk. W203 klarade sig dessutom bra från Mercedes rostproblem, de exemplar som har problem är lätta att upptäcka.
Finns med varierade miltal mellan 60k-100k prismässigt.
Om du trots allt kan tänka dig en lite mer elegant design så får du en C32 AMG för den summan eller mindre. Skottsäker 354hk V6 i en bil som gjord för året-runt-bruk. W203 klarade sig dessutom bra från Mercedes rostproblem, de exemplar som har problem är lätta att upptäcka.
Finns med varierade miltal mellan 60k-100k prismässigt.
Billigaste manuella på Blocket en -07 för 169k som gått 18k mil. Är de så jäkla överprisade? Enligt formeln om halvering av värdet var tredje år kostade en sådan ca 700k ny, stämmer det?
Vad är det som gör dom överprisade enligt dig? Om en bil ligger ute för en hög summa så kanske man kan se den som överprisad, men om alla sådana bilar ligger ute för höga summor så är dom helt enkelt värda det
Den formeln är löjlig och stämmer nog bara på franska bilar.
Billigaste manuella på Blocket en -07 för 169k som gått 18k mil. Är de så jäkla överprisade? Enligt formeln om halvering av värdet var tredje år kostade en sådan ca 700k ny, stämmer det?
Vad är det som gör dom överprisade enligt dig? Om en bil ligger ute för en hög summa så kanske man kan se den som överprisad, men om alla sådana bilar ligger ute för höga summor så är dom helt enkelt värda det
Den formeln är löjlig och stämmer nog bara på franska bilar.
Säger du det då för du själv kör bmw eller ?? För ska man vara ärlig så är bmw och mercedes en av de mest överprisade biljävlar man kan se att de har går hur mycket som helst fast priset ligger högt ännu.....
Säger du det då för du själv kör bmw eller ?? För ska man vara ärlig så är bmw och mercedes en av de mest överprisade biljävlar man kan se att de har går hur mycket som helst fast priset ligger högt ännu.....
Nej jag säger det inte för att jag själv kör BMW, vilket inte har ett skit med det här att göra. Jag säger det för att jag vet väldigt bra vilken prisklass dom flesta BMW's ligger i, och dom ligger högt av en anledning, nämligen att folk är beredda att betala dom pengarna. Det visar på vilken kvalitet det är på bilarna när folk betalar mer för en BMW, även när den har rullat många mil.
Säger du det då för du själv kör bmw eller ?? För ska man vara ärlig så är bmw och mercedes en av de mest överprisade biljävlar man kan se att de har går hur mycket som helst fast priset ligger högt ännu.....
Nej jag säger det inte för att jag själv kör BMW, vilket inte har ett skit med det här att göra. Jag säger det för att jag vet väldigt bra vilken prisklass dom flesta BMW's ligger i, och dom ligger högt av en anledning, nämligen att folk är beredda att betala dom pengarna. Det visar på vilken kvalitet det är på bilarna när folk betalar mer för en BMW, även när den har rullat många mil.
Nej, det är status i vissa kretsar. De har inte dålig kvalité, men det är inte kvaliteten folk betalar för. Det är för att synas i en BMW.
Nej, det är status i vissa kretsar. De har inte dålig kvalité, men det är inte kvaliteten folk betalar för. Det är för att synas i en BMW.
Du menar att alla betalar mer för en BMW bara för att synas i dom? Har du ens kört en BMW? Det kan du inte ha gjort, för då hade du vetat varför man köper en BMW
Nej, det är status i vissa kretsar. De har inte dålig kvalité, men det är inte kvaliteten folk betalar för. Det är för att synas i en BMW.
Du menar att alla betalar mer för en BMW bara för att synas i dom? Har du ens kört en BMW? Det kan du inte ha gjort, för då hade du vetat varför man köper en BMW
Jag har haft 2 BMW men kan ändå inte komma på varför jag idag skulle välja en igen. Vad är hemligheten?
Annars håller jag med Andromeda, det är status i vissa kretsar på samma sätt som att vissa måste ha den senaste mobilen osv. Kanske därför jag inte har kvar mina, för att jag skiter ganska fullständigt i sånt.
Är det någon skillnad att äga dessa bilarna om vi tänker service, försäkring och värdeminskning?
Vet att aha_100 här på Garaget gick från en CLK 320 till en CLK 55 AMG, har för mig att han skrev i en annan tråd att ägandekostnaderna var nästintill desamma. Har för mig att det i samma tråd skrevs om hur priserna sköt i höjden så fort en BMW hade "M" i namnet. Tänker dock inte sitta här och påstå att det är så det verkligen ser ut, det får M-och AMG-ägarna reda ut.
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Om man vill vara märkvärdig och visa att man är inne och "med" kan man använda den engelska termen sub för att beskriva att värdet/ läget ligger under det senare i meningen angivna. Sublevel, submaximal, subsurface osv. Men vi har ju ett utmärkt ord i det svenska språket, under, som går precis lika bra att använda. Men det är ju inte lika häftigt