3470
Sök

Colaberoende!

FreddeK
25 november 2006
Trådstartare
Usch jag är nog cocacolaberoende...dricker några burkar om dagen. Kanske inte låter så mycket men blir lite trött om jag inte dricker det. Någon som vet hur man kan stabilisera blodsockret snabbt på ett nyttigt sätt så man inte får detta jävla sug! Sen är det ju gott också men det kan jag nog avse ifrån. Obs hatar kaffe så det är inget alternativ.

Tacksam för seriösa svar! mvh Fredde

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 november 2006
Bra tråd intativ smile är sj cola beroende sen säkert 5år tebaka.

Bmw osv..

9 108 Inlägg
25 november 2006
ja jag säger då det.... Koffeintabletter finns.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 november 2006
MilleN skrev:
ja jag säger då det.... Koffeintabletter finns.

Finns dom med cola smak? *skämt*

Bmw osv..

lundwall
25 november 2006
Trådstartare
Det är sockret i colan, inte koffeinet, som är den största boven. Koffeinbehovet ger dig ett par dagars huvudvärk och kanske lite skakningar om du "tänder av", men sockret... detta jävulska medel smile

Drick mycket vatten och annat med mindre socker i. Skit i lightprodukter, det rä för kärringar och diabetiker smile

FreddeK
25 november 2006
Trådstartare
stabiliseras sockernivån automatiskt eller måste jag tillföra något i kosten om jag slutar totalt med colan tex?

Sleeper
3 084 Inlägg
25 november 2006
annars funkar ju träning och riktig mat jävligt bra!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

454 Inlägg
25 november 2006
Haha trodde först du biktade dig om ditt Kokainberoende ... kallas ju Kola

FreddeK
25 november 2006
Trådstartare
Sushikocken skrev:
annars funkar ju träning och riktig mat jävligt bra!

Jo jag vet men jag skiftar på volvo och har hamnat lite ur balans med koste etc. Önskar själv att det var mer träning och mer satsande på kosten för min del men ska verkligen försöka ta tag i detta. men just denna colan som är mitt största bekymmer nu! måste bli av med skiten!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
25 november 2006
Ersätt "dåligt" socker med "bra" socker.
Byt ut colan mot frukt ist, så ska du se att det går lättare.

Lycka till!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

199 Inlägg
25 november 2006
Var själv beroende av coca-cola för snart 3 år sen, 4.5 liter om dagen tillhörde rutinen. Lyckdes bryta det genom att aldrig ha cola hemma och när man var och handlade stannade man inte vid den hyllan.

FreddeK
25 november 2006
Trådstartare
peternb84 skrev:
Var själv beroende av coca-cola för snart 3 år sen, 4.5 liter om dagen tillhörde rutinen. Lyckdes bryta det genom att aldrig ha cola hemma och när man var och handlade stannade man inte vid den hyllan.

Oj det var inte dåligt! 4,5 liter cola är mycket! vad gjorde du istället för att stilla beroendet? tog du till något annat eller bröt du av bara sådär?

lundwall
25 november 2006
Trådstartare
Att träna är ett bra sätt att bli av med sockerberoende faktiskt. Man får tjockt med endorfiner efter bara någon vecka, sköna trippar smile Att dricka mycket vatten är bra, för då är du inte lika törstig och då verkar inte colan lika lockande.

Ett annat bra tips är att köpa kromtabletter, t.ex. BioChrome, hos din hälsokosthandlare. En tablett varje morgon tar hos de flesta människor bort det mesta av sötsuget. Om jag tar en sån tablett på morgonen har jag SVÅRT att dricka en hel 33cl colaburk utan att bli äcklad, hur iskall och läskande den än är.

FreddeK
25 november 2006
Trådstartare
aha det var någe nytt för mig! ska genast forska i det!

jaja har nu slurpat sista colan och imorgom börjar med en promenad direkt när jag vaknar! eller idag blir det men skitsamma...

lika bra att gå hela vägen då istället för att smådalta...skippar väl snabbmaten med på en gång! haha blir bra detta!

199 Inlägg
25 november 2006
Freddeponken skrev:
peternb84 skrev:

Oj det var inte dåligt! 4,5 liter cola är mycket! vad gjorde du istället för att stilla beroendet? tog du till något annat eller bröt du av bara sådär?

Jag kom på vad det kostade och bestämde mig för  att sluta direkt.

1 854 Inlägg
25 november 2006
Jag drack tokmycke cola förut, men i sommras så slutade jag, dricker typ 1 liter när det är helg..

Jag dricker vatten hela tiden det funkar smile

Kan tillägga att jag har gått ner 13 kilo sen i sommras..

1 161 Inlägg
25 november 2006
ja har precis bleve av me mitt beroende.. ja varva colan me loka o sen drack ja mer o mer loka så nu dricker ja kanske en halv liter cola om dan men desto mer vatten o loka..
innan va ja tvungen att dricka en halv liter cola varje timme annars fick ja ont i huvvet o va trött som f*n
Senast redigerat av __hogberg__ (25 november 2006)

286 Inlägg
25 november 2006
lundwall skrev:
Det är sockret i colan, inte koffeinet, som är den största boven. Koffeinbehovet ger dig ett par dagars huvudvärk och kanske lite skakningar om du "tänder av", men sockret... detta jävulska medel smile

Drick mycket vatten och annat med mindre socker i. Skit i lightprodukter, det rä för kärringar och diabetiker smile

Jag vet vad du snackar om slutade i Måndes effter några års av cola beroende och hade ont i huvet i felera dagar i sträck nu i veckan och allt på grun av colan. man kan även känna skakningar som du sa så nu kommer nästan till 100% sluta att köpa cola kan ju köpa enstaka
gången men kommer inte dricka cola som inann

// föredetta cola beroende

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!

FreddeK
2 december 2006
Trådstartare
sådärja nu är nog abstinensen borta för colans skull...över en vecka sedan jag drack någe....men det är jugrymt gott och klart man blir sugen på skiten! då var det bara chokladberoendet kvar...det blir nog svårare! haha

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 december 2006
haha jag är oxå cola beroende, dricker väll runt 1,5-3 liter per dag typ.. jobbigt som fan hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök