loudness skrev:
är väl inget.. anställ nån som kan skotta framför bara:D millen du ska då va så finkänslig hela tiden XD
mm hade varit något med en personlig snöplog framför. Kan han få bort salt från vägbanan så är det en deal!
Som sagt tjänar jag ju pengar på att ha vinterbil också
Så jag slår massa flugor i en smäll, jag kan leka utan att vara orolig att nåt går sönder, jag sparar pengar, jag har tid över att plocka isär bilen och bygga om, jag slipper salt, alltså rost, jag slipper onödig service, jag sparar mil, nämnde jag att jag kan leka extra mycket?
Dessutom ser bilen FUCKED UP ut i vinterdäck, plåtfälg två decimeter innanför skärmkanten är INTE tyskstuk.
Liten uträkning:
Vinterbil: 2500kr, försäkring 250kr/månad, skrotpremie 1600kr när jag vill bli av med skiten om den inte klarar besiktning
Sammanlagd kostnad på en vinter (5 månader) = 2100kr
Sommarbil: Emotionellt värde att se bilen full med snö och slask, försäkring 1000kr/månad, rekond efter vintern mängder av pengar, behöva vara orolig i varje gathörn om det ska komma en volvoraggare på tvären rätt in i mig, att tvätta bilen tre gånger i veckan för att bli av med salt blir massa pengar det med.
Dessutom kan jag plocka eventuella fräscha delar från vinterbilen eftersom jag alltid kör Omega på vintern med!
Sammanlagd kostnad på en vinter = Orka räkna
Det är en ren vinstaffär att köpa vinterbil
Och om något allvarligt nu skulle gå sönder på vinterbilen så klarar jag mig faktiskt på buss och kompisar, men då får man inte sladda runt i snön.