jag tar inte i nånting
![smile](img/smilies/smile.png)
håller en vänlig ton ifrån min sida!
kör du Pencil eller fjärr? pencil är till för att ge dig en smal ljusbild med dålig spridning, ger den inte det är den felkonstruerad, fjärr ska ge medellångt kast med bredd och flood ska ge mycket spridning med kort kast.
har haft SIM med både 35, 55 och 75, samtliga har betett sig likadant, dålig spridning om det inte är fjärr men då förlorar du längd istället
![tongue](img/smilies/tongue.png)
går du upp på ex.vis NBB 225 med 70/75W xenon har du helt plötsligt över 600m användbart ljus i fjärr och 800m i Pencil.
för att gå 15000mil om året i mörka tider skulle jag själv inte snåla med att sätta SIM på en lastbil
personbil helt ok
det är min mening och jag står för den.
Jag kör med 3x75W + 2x55W xenon (335W totalt) och 200W LED på personbilen och gå över till en lastbil (i mitt fall) med 8st bosch pilot med 55W xenon (budget xenon!!) är som natt och dag.. kortare ljusbild men brett som fan då jag ställt ut i dikena.
Min chef blev jättebesviken när han såg att mitt bygge för 7.000kr var mycket bättre ljus än deras bygge för 10.500kr..
så ja personligen tar jag kvalitet före kvantitet oavsett på en lastbil om jag finge byta o bygga som jag ville
Och detta är fortfarande med en vänlig och lugn ton jag skriver i så ta inte i nånting nu grabbar
![wink](img/smilies/wink.png)