Då fortsätter vi där vi slutade
Efter lite google visade det sig att spaken satt med en gängad hylsa, och mycket riktigt, gick hur lätt som helst
Sen fick den åka lyft
Oerhört fin undertill för sin ålder, aldrig varit under en PV innan men jämfört med min 945:a är den här i utställningsskick
Allt är täckt med underredesmassa som inte kan vara speciellt gammal, så någon har nog tänkt att den skulle rulla ett tag till.
Fick bort kopplingslänkage och växellådsbalk utan större besvär, sen kom den så snällt så
Motorn verkar också ha fått en uppfräschning för inte så länge sen
Så nu finns motor med tillbehör samt växellåda att tillgå om någon fortfarande är intresserad
Sen skulle jag ha ut kardanen, den bakre var inga problem, men när jag skulle ha ut den främre tog det stopp. Stödlagret gick inte ut genom tunneln, vilket min flickvän sedan kom på var för att tunneln hade koksat igen av 50+ år av skit så det satt något i stil med betong ivägen
Lyckades till slut slå bort det med kofot och ilska sen gick det bra att få ut den
Tidigare ägare har varit mån om att fetta in allt, när jag var färdig hade jag centimetertjockt lager fett på handskarna, hyfsat ofräscht
Kardan finns därmed också att tillgå.
Rev även ut det mesta av inredningen, jag är väl lite tveksam till om någon vill ha stolarna, men jag sparar på det ett tag iaf. Klädseln är som synes kass men mekaniskt är de i bra skick.
Alltid bra med mekhjälp, tror inte jag sparar på bältena, känns lite spröda på nåt vis
Soffan är i bättre skick, klädseln är hel men har diverse misstänkta fläckar
Vidare ska instrumentpanelen ut, sen börjar det bli dags att ta av hjulupphängningarna. Det får dock ske i samband med att jag kan lägga den på ramen eftersom den annars blir jobbig att flytta