PV+Ram=Sant
Friserade bort det sista på PV:n
Och släpade in allt i verkstan
Passade, typ
Som om det var uträknat
Såg trångt ut för motorn, men det ska nog stämma
Var lite grejor ivägen runt kickupen och bakre bladfjäderfäste, så skärmen åkte av och kapen åkte fram. Bland annat rök balkarna i hjulhusen, så lite extra lättning.
Kan ändå inte hänga på hjulen med skärmarna på, saknas 7-8 cm
Efter en massa mätande och flyttande och shimsande låg karossen rätt, så då blev det ett par fästen
Ett på varje sida vid fötterna, och två mindre under golvet vid f.d. baksätet
Och på kickupen för att hålla väggen till skuffen
Då var samtliga fästen punktade och bilen satt med M5:or runt om
Gav den en mycket svag anfallsvinkel framåt, mest för att inte få en vinkel bakåt, tror det hade sett dumt ut
Bort med karossen igen, väldigt lätt i bakänden nu
Och så helsvetsade jag fästena. Ska känna efter lite och eventuellt sätta trianglar på dem
Nästa gång ska alla hål borras upp till 8 mm med bilen på plats (väntade eftersom det säkert har flyttat sig vid svets) och sen ska jag svetsa in 3 mm-plåt på insidan vid alla fästen som förstärkning, så då åker jag dessvärre på att rensa bort skit och rost på vissa ytor
Så i slutänden blir det 10 st M8:or som håller karossen, det ska nog gå att lösa på en helg, sen är dags att ta fram motorn igen efter en lång dvala