Saken med Toyota Supra är att den är eftertraktad, i och med att åren går blir de färre och färre Supror, därför bibehålls priserna.
Anledningen till att ägarna oftast bara haft dem i ett år är för att de är sportbilar, sportbilar har ett begränsat användningsområde, oftast köper man bilen på våren, använder den under sommaren, låter den stå i garage under vintern och sedan säljer den under nästkommande vår. Sedan är detta en kundgrupp som gärna vill ha det "värsta", "coolaste" eller "moderiktigaste", på senare år har även Nissan Skyline blivit den nya "modeikonen" allteftersom de första fast and the furious-filmerna tappar "fotfäste", därför säljs också Suprorna snabbare.
Vidare hör Toyota Supra till "trimningsdrömmen" det vill säga att de trimmas väldigt ofta, allteftersom trimmet sliter på motorn går de förr eller senare sönder och folk fixar då det relativt snabbt för att sedan hastigt sälja dem.
Eftersom Suprorna i regel är högerstyrda och privatimporterade är det svårt att få fram en formel som visar hur "billiga" utländska billar bör vara (värt att tänka på är att det är inte bara i Sverige de är eftertraktade). Det är bättre att själv kolla runt och göra din egen uppskattning av vad du är beredd att betala och hur mycket jobb du vill lägga ner. Att gå in med tanken att du ska få hit en "billig" fin och helt fungerade Supra för att sedan tjäna en bra bunt med pengar på den är oftast en dum idé då det finns andra "lättare" bilmodeller att tjäna pengar på.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!