2577
Sök

JRM chip till Mitsubishi Outlander Turbo 200 till 270hk

6 Inlägg
25 april 2014
Trådstartare
Hejsan alla, här kommer mitt första inlägg.

Se om någon här har kunskapen jag söker.

Fick idag erbjudandet att köpa en bekants Outlander turbo 06.

Har suttit nu och läst på lite om dem och även om jag stör mig lite på den fattiga instrumentbrädan så väger AWD och motorn upp för det samt priset smile

Jag vet att motorn ska vara nära besläktad med Evo och JRM har ett kit till den som ger 270hk.
Något som däremot har förvånat mig är att det verka vara ytterst få som har trimmat dessa bil. det faktum får mig lite tveksam om hur smart det är att låsa upp de där sista hästkrafterna.

Vad min forskning också har berättat är att den endast har samma växellåda som Evo men AWD är av en simplare modell och inte riktigt ska kunna hantera samma mängd hästkrafter.

Min fråga är följande

Jag vill att någon riktigt påläst själ berätta allt som är bra och veta om dessa bilar, speciellt när det kommer till effektökning. Vad skiljer outlanders 4G63T motor mot EVOs Tex pallar Turbon det eller den är mindre? Några andra svaga länka. Bilen heter Airtrek Turbo i USA. Har läst några som lyckas rasa fördelningslådan vid mer seriös trim.

Kan tillägga att jag inte kommer misshandla bilen med rivstarter eller donats mm som lätt knäcker en fördelningslåda eller fram/bakaxel. 

Personlig erfarenhet av just JRM-chippet kan också vara intressant smile

Tänkte också skicka iväg ett mejl till JRM och fråga ut dem lite. De borde veta en del om bilen också

Tack på förhand!

13 Inlägg
27 april 2014
Jag har haft en outlander 2,0t dom går bra utan något chip. men ljudet i cupen är enormt hög på motorväg. Min som jag hade vår väldigt stum i fjädringen så minsta lilla gupp kände man. Annars så gick motorn väldigt bra och turbon hörs mycket vid gaspådrag.

6 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
Jo det är pigga 200hk som finns i dem org men tanken är sådan.

En vänsterstyrd Evo tar folk duktigt betalt för även när de är till åren, speciellt en som kräsna lilla jag skulle få för mig att köpa.

Outlander Turbo smakar såklart inte riktigt lika mycket som en Evo Men för den överkomliga priset Outlandern kostar så är det svårt att argumentera emot. Utbudet av orörda, lugnt och välservade objekt kryllar det av desutom smile

Med andra ord Smakar Outlander Turbo definitivt mer än den kostar smile Plus jag är ändå mer den typen av person som hellre kör en Sleeper än en blickfångare.

Som reaktionen på denna tråden kan jag inte säga mer än att Outlander Turbo verka vara lite bortglömd haha

Sök