Hej! Har ett litet problem med bilen förstår dock inte vad felet är... När jag gasar och har växel i o sen släpper gasen så skramlar det någonstans runt turbon (inte säker på om det är turbon) Någon som vet vad felet kan vara? Lät inte så innan...
är det när du åker samtidigt eller när du står stilla? jag skulle iallafall tippa på att nån mutter eller nåt sitter löst beror ju på hur mycket det skramlar?
är det när du åker samtidigt eller när du står stilla? jag skulle iallafall tippa på att nån mutter eller nåt sitter löst beror ju på hur mycket det skramlar?
Det låter mest när jag åker, men lite när jag står stilla också.. Det låter rätt mycket faktiskt hmm det konstiga är att jag satt dit ett sportluftsfilter och då hörde man att det ''dumpade'' lite men sen helt plötsligt slutade de dumpa o det var då allt skramlet började :s
Låter nästan som du har samma fenomen jag hade på min fd vita 945. Där var ett klingand/klapprande ljud vid ladd. Visade sig dock vara wg klaffen som gått av!
Låter nästan som du har samma fenomen jag hade på min fd vita 945. Där var ett klingand/klapprande ljud vid ladd. Visade sig dock vara wg klaffen som gått av!
Men det är inte när turbon laddar utan när jag släpper gasen...
Kan vara wg-klaffen som lossnat lite grann så den sitter inte fast utan snurrar runt och smäller lite grann. Låter irriterande men påverkar inte funktionen så länge den bara kan snurra runt och fortfarande sitter där den ska.
Kan vara wg-klaffen som lossnat lite grann så den sitter inte fast utan snurrar runt och smäller lite grann. Låter irriterande men påverkar inte funktionen så länge den bara kan snurra runt och fortfarande sitter där den ska.
Okej! får helt enkelt skruva ner turbon o undersöka de! Tack