Chippa 945 ltt, bränsleförbrukning, effekt

boberg123
4 maj 2014 · 11 Inlägg

Tja! Tänkte fråga om någon har erfarenhet av trimchip till 945 ltt? Gör det mycket på bränsleförbrukningen? Och krävs det något mer än chip för att få ca. 200hk?

Tacksam för alla svar! smile

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 maj 2014 · 3 730 Inlägg

boberg123 skrev:
Tja! Tänkte fråga om någon har erfarenhet av trimchip till 945 ltt? Gör det mycket på bränsleförbrukningen? Och krävs det något mer än chip för att få ca. 200hk?

Tacksam för alla svar! smile

Nej du får minst 300 hk och den kommer gå på en halv liter milen vid stadskörning

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
turbodeath
4 maj 2014 · 2 452 Inlägg

för o komma till saken så ger ett chip ca 45hk med bränsle o tändning...detta är bara fakta siffror som trimfirmor skriver ut oftast är det lite mindre men brukar stämma någorlunda...turbon du har klarar kanske till 200 hk men den blir jävligt varm....byt till 3 tums downpipe,annan turbo samnt chip både bränsle o tändning så är det vid ditt mål.ang bränsleförbrukning så beror det på körsättet med dom grejerna med o är det blandad körning så får du nog räkna med att den kanske drar lite mindre men det beror på kör sätt med.

döden kommer tillbaka
Mack Forum- och sitemoderator
4 maj 2014 · 26 205 Inlägg

Annars finns det ju även en sökfunktion..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Mickius
5 maj 2014 · 4 670 Inlägg

Mack skrev:
Annars finns det ju även en sökfunktion..

Typ garagets vanligaste fråga detta? big_smile

Zzoink
5 maj 2014 · 1 229 Inlägg

min 940 har chippade boxar med vikingchip ecomax i bränsle och nåt noname i tändning..
3" hela vägen och uppställt ladd till 0.8bar. vid långkörning (50mil) drog min bil 0.8 och vid normal körning med rätt mycket gasande brukar den ligga på 1.1 som max

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang