Tjena!
Jag köpte en för mig drömbil i dagarna. En e30 325 cab som jag tycker är så jäkla vacker och rolig att köra.
Nu till det tråkiga. Mitt under färd så la den av, utan att hosta eller på annat sätt varna om att något är snett. Startmotorn får runt motorn men kan inte starta bilen. Det hjälpte heller inte att putta igång den. Inte ens under bogsering kunde vi få igång den.
All elektronik verkar fortfarande fungera fint. Kollade alla säkringar och finner inga som har bränts. Ska testa med en multimeter efter jobbet så att alla dessa verkligen fungerar. Ska även se över samtliga relän.
Bränslepumpen ger inte ifrån sig något ljud när nycjkeln är vriden till läge 2. Alltså knäpptyst. Men den ger ifrån sig ljud när jag vrider om helt. Jag har kollat så att ström kommer fram till pumpen. Fick utslag på ca 12 volt. Monterade loss pumpen och kopplade batteriet till det direkt och den sprutade ut allt bränsle som satt i omlopp. Inte helt säker på hur man vet om den fungerar korrekt eller inte. Men den verkar vara vid liv iaf. Jag har dock för mig att den ska bygga upp trycket om man vrider om till läge 2 och ger således ifrån sig ett surr under några sekunder?
Bilen är tankad, batteriet är nytt, oljan är bytt och nytt oljefilter sitter på.
Saker jag kommer att göra idag efter jobbet:
Kolla med multimeter att alla säkringar och relän verkligen fungerar.
Spruta in stargas via luftinsuget och försöka starta.
Om det går ska jag även försöka kolla bränslefiltret, men vet inte hur man gör det i dagsläget.
Gå över kontakter och annat för att rengöra och rensa på skräp.
Bild på motorrummet:
Några tips för vad jag borde göra?
Alla svar uppskattas!