2474
Sök

BMW e39 520i 1996 - ASC kontroll lampa lyser ibland??

E.T phone home...
212 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Hänt 2gg den här veckan att ASC lampan lyser.. stänger jag av bilen och startar igen så e den av och jag kan sätta på den och av manuellt som vanligt..
När den lyser ofrivilligt kan jag inte släcka den med ASC knappen..

Kan det vara nån sensor nånstans som är skitig eller nåt??

https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81852/81852-fdbfb488f89dc15a8d1a482c8419a9da.jpg

2 011 Inlägg
7 maj 2014
Den vänstra givaren bak. Fick samma på min förra året och för min del räckte det att blåsa rent med tryckluft. Verkade ligga rejält med bromsdamm för givaren. Annars får du nog byta givaren.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

2 011 Inlägg
E.T phone home...
212 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
tackar.. går kika på den.. kommer man åt den lätt eller lär man ta väck mkt?
bra sida btw.. den sparar jag.. smile

2 011 Inlägg
7 maj 2014
Det är trångt, men blås på otta helvete med tryck luft. Kan inte ta av givaren. Är gjord i plast och går sönder lätt. Är på håret man får i ny när man byter.

Av med hjulet så du kommer åt att blåsa.

Sitter ett tandat hjul på drivaxeln som den här givaren känner av mot. Har du då mycket smuts/skit i vägen, så spökar givaren för dig.
Senast redigerat av Clintan66 (7 maj 2014)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

E.T phone home...
212 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
ok.. tackar.. ska kolla på de nästa vecka.. har brand jour nu så måste ha bilen körklar med alla hjul på .. höhö

76 Inlägg
29 maj 2014
Lite sent svar men på min polare Golf 6a så lös den lampan så där med, när han startade om bilen kunde han trycka ur den i typ nån minut sen började den lysa konstant igen, han drog till en verkstad och gjorde felkod och det visade sig vara ett hjullager det var fel på som gjorde det.

E.T phone home...
212 Inlägg
31 maj 2014
Trådstartare
o fan,..
Men.. kan ha varit ett helt annat fel..
fick ett mindra haveri härom dagen.. vajern till luftspjället på insuget snurrade upp sif lite o fastnade i höljet vilket gjorde att bilen inte gick o köra alls och ASC lampan tändes..

köpte ny vajer och bytte.. sedan dess lyser inte lampan alls.. så kan ha varit att den kärvat lite innan den fastnade helt..

det får mig att fundera vad ASC såtr för??.. trodde det var nåt med anti spinn control.. men tändes pga fel med motorn oxå..

Sök