hej. har upptäckt i mellan åt att min 850 hackar lite vid full gas på 5 växel. men inte på lättare växlar. ska oxå nämna att laddtrycket skenar. laddar 1.2. steg 3 chip från edvard här på garaget,
jag bytte följande föra sommarn. tändstift , tändkablar, rotor, fördelarlock ,
och lagom innan det vart kallt ute så passa jag på och byta vevhusventilations burken och slangar samt gjorde rent innan. och bränslefilter.
jag har ersatt min magnetventil med en pysventil istället och ställt laddtrycket som jag skulle ha fått utav chipet. samt att jag byte slangen mellan westgate till pysventilen. den ända slangen jag inte har bytt är den som går till kompressorhuset, Mvh
Varför har du bytt MV för. Det är ju chipet som styr laddet... Hur menar du att den skenar. vad har du bytt ?? större turbo, större dp, spridare eller är den org.??
håller med dig magnus,skall sitta en magnetventil o ingen pys,därav skenladd på bilen....gör om gör rätt...antagligen så är magnetventil kass eller tryckklocka kass...är fortfarande chipet som styr laddet....magnus har du kvar din 855?
Varför har du bytt MV för. Det är ju chipet som styr laddet... Hur menar du att den skenar. vad har du bytt ?? större turbo, större dp, spridare eller är den org.??
jag byte ut magnetventilen för att min var trasig. vid ett senare tillfälle så skaffa jag en magnetventil från nyare v70 men jag tyckte det tog sån tid innan jag fick laddtryck.
när jag ger full gas så går den upp till 1.2bar liten stund sen går den neråt 1.1-1.0
nepp. Original turbo 15g. avgassystem från bsr 3tum från turbon och 2.5 tum efter katalysatorn. annars är allt originalt.
hade du något förslag på varför bilen hackar lite på 5an?
Kan rekommendera en mv från autotech. Kolla dina tryckrör. Brukar bli sladriga då sugs dom ihop då får du de rycket du pratar om. Montera tillbaka mv å låt boxen sköta laddet som den är gjord för. Har kört med flera av edvard funkar klockrent. Du bör gå över till riktiga silikon slangar.
Mitt sista gjorde så oxå upp på 1.4 sen ner till 1.1 ca. Du bör inte ladda mer än 1 på den turbon. //Magnus