3254
Sök

Nytt lågprissortiment på mekonomen

65 Inlägg
13 maj 2014
Trådstartare
Hej alla glada! Fick ett mail tidigare från mekonomen att de nu har ett nytt lågprissortiment till lite äldre bilar. Jag har bara kollat som hastigast, men vad tror ni om detta? Jag tror att det kanske kan bli en bra konkurrent till t.ex biltema m.fl. Man brukar ju få vad man betalar för, men jag hoppas iaf att det kommer vara prisvärda saker. Ni som köper delar ur sortimentet kanske kan dela med er av eran åsikter på denna tråden.
Fridens! smile

951 Inlägg
13 maj 2014
bara det är bättre än biltemas reservdelar så är jag nöjd big_smile

65 Inlägg
13 maj 2014
Trådstartare
andreas_1996 skrev:
bara det är bättre än biltemas reservdelar så är jag nöjd big_smile

Hehe ja det får man hoppas. Visst finns det bra grejer på biltema, men just reservdelar har man ju hört att man ska passa sig för tongue

7 392 Inlägg
13 maj 2014
nja jag tvivlar,, för jag gjorde en sökning på mekonomens hemsida,, på avgassystem till min Granada kombi,,
sökte på regnr och fick bara upp till SEDAN,, hmm suger

241 Inlägg
13 maj 2014
mekonomen är fan den dyraste biltillbehörs och reservdels firma som finns

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
13 maj 2014
volyota skrev:

Och har den sämsta kundservicen som finns.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

280 Inlägg
13 maj 2014
Var inne på Mekonomen och skulle ha en rotor till en Sierra, fick hjälpa killen så att han letade bland tänddelarna i datorn haha.

5 198 Inlägg
13 maj 2014
Varför skulle det billiga va bättre än biltema ?,för att det heter mekonomen ?

Forummoderator
26 339 Inlägg
13 maj 2014
_Performance_ skrev:
volyota skrev:

Och har den sämsta kundservicen som finns.

Oooja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

414 Inlägg
14 maj 2014
Min erfarenhet av Mekonomen är att det är ganska dyrt... T ex ca 450kr för ett kupeluftfilter till en gammal Saab 9000? Hittade från en annan leverantör för ca 92kr istället. Visst, jag var tvungen och beställa det från England men jag hade det efter 2 arbetsdagar och fick då det levererat till jobbet, så det var inte så "jobbigt".

Behöver man inte ha delarna akut så vet jag inte om det finns nån anledning till och handla där riktigt.

7 392 Inlägg
14 maj 2014
joH900 skrev:
Min erfarenhet av Mekonomen är att det är ganska dyrt... T ex ca 450kr för ett kupeluftfilter till en gammal Saab 9000? Hittade från en annan leverantör för ca 92kr istället. Visst, jag var tvungen och beställa det från England men jag hade det efter 2 arbetsdagar och fick då det levererat till jobbet, så det var inte så "jobbigt".

Behöver man inte ha delarna akut så vet jag inte om det finns nån anledning till och handla där riktigt.

och oftast finns det endå ej på lager wink

Evildan
14 maj 2014
Det sortimentet lyckades inte jag hitta, tror jag, då den kedjan brukar ta hutlösa priser är det inte lätt att veta vad kedjan anser vara lågpris. cool

Torkarblad till min Prius -10
Flatblade såklart för luftmotståndets skull och det är vad som är originalmonterat.
Mekonomens priser:
Trico vä. 294kr.
Trico hö. 206kr.
500kr!! hmm

Mekonomens eget märke:
vä. 219kr.
hö. 149kr.
368kr! sad

Toyota original:
329kr bägge sidor. big_smile

Svårt val? roll
Senast redigerat av Evildan (14 maj 2014)

Sök