Hej igen!
Nej det har inte dött ut men där händer inte så mycket heller. Har en 945a som nått puberteten och har bestämt sig för att vara lite smått irriterande till tider. Har sen någon månad tillbaka bytt motor och dylikt i den vilket har funkat kanon, lite barnsjukdommar mesta dels för att smålänningen jag köpte motorn av påstod att den var i mycket bättre skick än den var. Sånt är bara så himla ljuvligt.
Skulle byta lamell på den för en vecka sen en fredag för att den slirade skapligt över 0,6 bars ladd, vilket jag tyckte var mindre roande! Sagt och gjort, får ner bilen på marken så går inte växlarna i som dom ska och man får vara väldigt bestämd för att få i dom alls. Behöver ha hem bilen så kör den vilket inte är nått problem heller, åter på måndagen åker jag tillbaka och river skiten igen byter lamell och tryckplatta från en 945a som står på gårn kastar upp allt igen och känner mig in the mood för att testa, mer besviken kunde jag inte blivit. Kommer ut och upptäcker att 3an känns helt tom.
Jag kontrollerar mitt humör och rullar in bilen efter diverse mordtankar uppe i huvet och byter lådan till den som stod på gårn, efter som det är en skrot så är bilarna sanerade. Så olja fylls på, lådan monteras och jag känner mig nöjd när det är som det ska..
Trodde jag hinner köra med bilen 10 mil på sin höjd, var på lådan bestämmer sig för att tvärlåsa mitt i byn. Då kan jag garantera att mitt tålamod var slut på långa vägar. Fick ligga och skruva av kardanen mitt på gatan, vilket var duktigt spännande med tanke på att man fick vålda runt kardanen för att komma åt skruvarna.
Lådan lämnade ca 8 cl olja när jag lossade pluggen, den var ny fylld när den monterades (1,75L) och är nu kastad rakt in i den skrothögen den kom ifrån, nu har jag varit i smålands mörka skogar och hämtat en ny renoverad m90 med förstärkt 3a som det så fint heter!
Skulle den nu klabba, så vågar jag inte tänka på vad jag gör med bilen!
Dålig bild men det är iallafall nya lådan!
Jag har ju förövrigt varit och hämtat kjolar till 240in, eller dvs det gjorde jag ju i somras men kom aldrig så långt att uppdatera tråden med det, har evt kirrat en garage plats till den också så man kan skruva lite med den!
det var nog allt för denna gången Stil&Fason